השימוש "המסורתי״ של המכולה הוא אחסון לצורך שינוע פריטים מעבר לים. המכולה היא מבנה יציב, חזק ומלבני אליו ניתן להכניס תכולה רבה. על מנת לשנע באמצעותה משתמשים במנוף הרמה לצורך הנחה על האונייה או מהאונייה חזרה על הנמל. לצד השימוש המקובל של המכולה, היום היא משמשת לשלל צרכים כשהיא יכולה לתת מענה כמבנה ארעי או קבוע, לצורך פרטי ולמגזר העסקי.

גם כאן, על מנת להעבירה מהנמל אל היעד יש צורך במנוף הרמה וכן במשאית מתאימה שתגיע לאזור המיועד שהוכן מבעוד מועד להנחה של המכולה. המכולות מביאות פתרון יעיל, זול לעומת החלופות, הן ניתנות לעיצוב בקלות, איטום יעיל וכל זאת בתכנון מתאים. לצורכי הכתבה  נפגשנו עם גורם בכיר מחברת CONTAIN – חברה המתמחה באספקת מכולות בגדלים שונים, על מנת להבין ולהבחן את כל השימושים של המכולות במגזר הפרטי והעסקי.

 

שימושים של מכולות במגזר הפרטי

מצוקת הדיור מוכרת בכל העולם ומכולות יכולות לספק פתרון בר קיימא למבני מגורים ליחידים, זוגות וכן כמבנים מודולריים. המכולות אשר בעבר שימשו לשינוע סחורות יכולות לעבור הסבה ובכלל זה איטום תרמי ואקוסטי, פתיחת חלונות, חיבורי חשמל ומים ועיצוב יוצא דופן. המכולות מלבניות, המבנה החיצוני שלהן חזק מאד כך שאפשר לעצב אותן בקלות (ללא מגבלת קירות פנימיים ועמודים תומכים).

מכולות יכולות להיות פתרון מעולה למגורים זמניים וקבועים. כדי להפוך אותן לראויות למגורים חשוב מאד להציבן על שטח ישר ולוודא מראש שתהיה אפשרות להעביר קווי חשמל, מים וביוב. מעבר לכך האפשרויות בלתי מוגבלות, הגודל יכול להשתנות בהתאם לצורך וניתן לחבר מספר מכולות לכדי מבנה אחד או ליצירת מספר מבני מגורים צמודים.

עבור משתמשים פרטיים, מכולה יכולה להיות פתרון אחסון מצוין ובמיוחד במושבים ומקומות בהם השטחים גדולים יחסית. אלו אשר רוצים לבנות מחסן בחצר יכולים למצוא מכולות בגדלים שונים, להציבן בבטיחות וליהנות מהן לאורך שנים רבות במינימום פעולות תחזוקה.

שימושים של מכולות במגזר העסקי

נראה כי ישנם אינסוף שימושים של מכולות במגזר העסקי כאשר בחלק מהמקרים היא תשמש כמבנה ארעי ובחלקם תשמש כמבנה קבע. בפרויקטים זמניים שונים כמו פרויקטים של בנייה בהם יש צורך להניח משרד פיתוח, ניתן להביא מכולה. באירועים גדולים והופעות אפשר להשתמש במכולות כמבנה שירותים (ואף מבנים עם מקלחות).

המכולה יכולה להפוך בקלות לחנות פופ-אפ, לשמש כדוכן לתערוכה ולשמש כמשרד. המכולות יכולות להיות חנויות מסחר זמנית וקבועות, הן יכולות לשמש כמחסנים ובכלל זאת גם מחסני קירור. ניתן להסב את המכולות ולעצב אותן בקלות יחסית וזאת בתנאי שהן איכותיות, שלמות ומתאימות בגודלן לצורך שהוגדר מבעוד מועד.

במגזר העסקי ניתן להשתמש במכולות לאחסון זמני או קבוע, לקבלת קהל, להגדלת מבנה קיים ולאירועים זמניים. ניתן לקנות את המכולה המבוקשת ולעצב אותה על פי הצורך אך ניתן גם לשכור אותה במקרה שידוע מראש שהשימוש שלה עומד להיות זמני בלבד.

שימושים של מכולות במגזר העסקי

רעיונות יוצאי דופן שניתנים למימוש בעזרת מכולה

כדי להפוך את המכולה לשימושית כל שצריך הוא להגדיר מראש את הפרויקט המיועד, קצת דמיון וחברה המתמחה במכולות שתוכל ללוות את כל התהליך במקצועיות. חלק מהשימושים של המכולות נכנסים לתוך קטגוריית הפרויקטים המוכרים (והטובים) כמו יצירת מרחב אחסון, מגורים, משרדים ודומיהם. אך לצד כל אלה ישנם שלל רעיונות שיוצאים מהקופסה והופכים את המבנה המרובע ליוצא דופן.

 

מרחב בילוי

מכולה יכולה להפוך למבנה בו ניתן לבלות כמו בר שכונתי (במיוחד במושבים וקיבוצים בהם יש שטחים המותאמים לכך וכמובן באישור מתאים). ניתן גם להסב מכולות למבנה פעילות לילדים וכל זאת בעזרת קצת דמיון, פתיחת חלונות, עיצוב דלת ידידותית, הוספת נקודות חשמל ומים כשהמגבלות הפנימיות כמעט ולא קיימות תודות למבנה המרובע.

 

מבנה פופ-אפ

בין אם מדובר על מסעדה שרוצה לבחון את היתכנות הקונספט ובין אם בחנות המיועדת לעונה מסוימת בשנה, המכולה יכולה לתת מענה מושלם. יש להניח אותה במקום שטוח, לחבר אותה למערכות הנדרשות, ליצור איטום אקוסטי ותרמי ולעצב את הפנים כיד הדמיון. אם מראש המטרה היא לבחון קונספט או להפסיק את הפעילות לאחר תקופה קצרה, כדאי לבדוק האם ניתן לשכור את המכולה ולא לרכוש אותה.

 

מבנה תערוכה ניידת

תערוכות יכולות להגיע לכל רחבי הארץ וזאת באמצעות מכולה אשר יכולה לעמוד במקום יחיד או לעבור למקומות המיועדים לה. כמו תערוכות, ניתן להשתמש במכולה גם כדוכן אירועים, פסטיבלים ולעבור איתה לכל מקום על פי הנדרש וזאת בתנאי שההעברה תתבצע באמצעות מנוף וההצבה במקום שטוח המתאים לדרישות המינימליות של המבנה. אם יש לכם שאלות נוספות, פשוט התייעצו עם המומחים בנושא המכולות לפני שאתם רוכשים או שוכרים מכולות.

שימושים של מכולות במגזר הפרטי והעסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *