אנשים רבים שואלים את עצמם האם באמת צריך ממ"ד בבית, אחרי הכל לא בכל יום יש מלחמה. מצד שני, הסבבים מול חמאס בעזה, הראו שדווקא יש צורך במקום מפלט והגנה מפני הטילים והגראדים. אז למה בכלל לבנות ממ"ד בבית? כל התשובות ממש כאן.

 

ממ"ד, מה זה?

ראשי התיבות מורכבים מהמילים "מרחב מוגן דירתי". מדובר בחדר שמורכב מבטון מזויין ופלדה. הבנייה מבטון מזויין ופלדה, תעזור להגנה מפני פגיעות הדף, ואף במקרה של פגיעה ישירה בבית עצמו. ברוב הבתים, הממ"ד משמש כחדר רגיל לגמרי בבית, זו הסיבה שאם חששתם שהוא יתפוס לכם חדר מחדרי השינה בבית,  בניית ממ"ד דווקא תוסיף לכם חדר, ונפרט על זה בהמשך. גודלו של הממ"ד על פי ההנחיות הוא 9 מ"ר, זה המינימום. נפחו המינימלי הוא 22.5 מ"ר. החוק מחייב בכל בניין חדש להתקין ממ"ד, כך גם לגבי תוספת ממ"ד לכל הנכסים שנבנו החל מ1991.

 

אז למה לי לבנות אחד כזה בבית?

בניית ממ"ד חיונית עבורכם ממספר סיבות, חלקן יותר ברורות מאליהן וחלקן פחות:

  • הגנה – המילים "מרחב מוגן דירתי", מבטאות את תכליתו של הממ"ד, להגן. אם זה להגן פני טיל ישיר שפגע בבניין שלכם, ואם זה מפני טיל שפגע בבניין הסמוך וגרם לכל הזכוכיות בבניינים מסביב להתנפץ.
  • חדר נוסף – כאמור, בשל העובדה שהחוק מחייב לבנות ממ"ד, אם ברשותכם דירה שאין בה ממ"ד, תוספת של ממ"ד לא תיחשב לכם כאחד החדרים בבית. בכך, מאפשרת לכם הרשות העירונית להוסיף חדר למניין החדרים הקיים אצלכם בדירה זה מכבר.
  • הגנה משריפה – במקרה של שריפה ישנה המלצה של מכבי האש לברוח לממ"ד. בניית ממ"ד כוללת בתוכה גם בניית מסנני אוויר, שכנראה מסייעים מאוד להגנה מפני עשן השריפה.
  • פריצה לבית – רוב הפורצים לא מתכוונים לפגוש את בעלי הבית, וכנראה שטוב לא יצא מפגישה כזאת, כך, שאם יצא לכם לשמוע קולות חשודים, ונראה לכם שמתבצע אצלכם בדירה שוד, מומלץ מאוד לברוח למקום הכי מוגן בבית, הממ"ד.
  • חוק – החוק מגדיר שבכל דירה צריך להיות ממ"ד, ולכן, גם אם לא מפחידות אתכם שריפות, או התקפות טילים, החוק הוא חוק, והקבלן, כדי לא להיות חשוף לתביעות, כנראה יבנה ממ"ד בדירות שלו.

לסיכום, קודם כל בונים ממ"ד כי פשוט צריך, וכך קבעה המדינה. בנוסף, הממ"ד, יסייע לכם בהגנות שונות, אם זה מפני תקיפות טילים, ואם זה מפני שריפה או פריצה. בסוף, בסבבי הלחימה האחרונים, זוהו מספר פגיעות ישירות בבניינים, בהם הדיירים ברחו לממ"ד, וכולם יצאו ללא פגע. כלומר, הממ"ד מוכיח את עצמו כמציל חיים, ואם החיים שלכם חשובים לכם, בנו אחד כזה בדירתכם, גם אם זה מעט יקר עבורכם. שווה להשקיע.

בִּניָן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *