לניקוי חלונות בבניינים גבוהים יש מאפיינים הזהים לספורט אקסטרים. סנפלינג ועבודה עם פיגומים הם רק חלק משיטות העבודה המצריחות ציוד ורישיונות מיוחדים. במאמר הבא נציג מספר שיטות לניקוי חלונות גבוהים

 

למה להתאמץ בכלל

סופת החול שעברה באזור השאירה מזכרות בצורת אבק? שיפוץ בניין סמוך גרם לכתמי שמן מגעילים על כל חלונות המשרד? על פניו הבעיה הזאת לא אמורה לעמוד בראש סדר העדיפויות של המנהלים. אבל המראה הצהבהב-מלוכלך יכול להשפיע על מצב הרוח ולפגוע בנראות המשרד כשהלקוחות באים לבקר. אחרי שכבר הוחלט שרצוי לשמור על שיגרת ניקיון קבועה עולה השאלה איך חברות ניקיון משרדים מצליחות לבצע ניקוי חלונות בגובה באופן איכותי?

 

נישה מקצועית

לא כל חברת ניקוי משרדים עוסקת בניקוי חלונות בגובה. זהו תחום הדורש התמקצעות מסוימת לאור התנאים החריגים יחסית. לכן, לפני סגירת חוזה על ניקוי משרדים צריך לברר שלחברה הנבחרת יש ניסיון עם ניקוי חלונות בגובה ואישור עבודה ממשרד הכלכלה. כמו כן, יש לשאול מהן שיטות העבודה שלה, שכן יש מספר גישות לניקוי חלונות גבוהים.

 

ניקוי עם במת הרמה

ניקוי משרדים בשיטה זאת עושה שימוש בבמת הרמה או סל הרמה. במת ההרמה מורמת מלמטה באמצעות מנוף לקומה הרצויה. המנקה יאבטח עצמו לבמה וידאג שחומרי הניקוי והציוד גם יהיו מקובעים, באופן זה או אחר, למנוע נפילה. לצורך ניקוי חלונות בגובה, על פי שיטה זאת, צריכים אישור עבודה בגובה ואישור הרמת מנופים ובמות הרמה. אישור גולש מעטפת גם רלוונטי לבמות הרמה. שיטה זאת יקרה יותר ובטוחה יותר מסנפלינג.

 

אוסמוזה הפוכה

על פי שיטת ניקוי זאת המנקה, העומד למטה, מנקה את החלונות באמצעות מוט טלסקופי מאוד ארוך שנבנה במיוחד למשימה זאת. למוט יש צינור מים אשר משפריץ מים מזוקקים בלחץ על החלון. המים המזוקקים מיתרים את הצורך לייבש את החלון. שיטה זאת אינה מצריכה רישיונות מיוחדים, אך מנגד היא יעילה רק מול אבק ופחות מול כתמים קשים יותר. כמו כן היא אפשרית עד גובה של 20 מטרים ולא יותר.

 

ניקוי בסנפלינג

על פי שיטה זאת המנקים יורדים מהגג בסנפלינג ומנקים את החלונות בקומות הרצויות. המנקה או המנקים מלווים באדם נוסף המפקח מהגג ואחר המוודא מלמטה ששום דבר או אף אחד לא נופל. המנקה חייב אישור "גולש מעטפת" והמפקח למעלה צריך גם תעודת "מנהל מקצועי".

 

שיטת הפיגומים

ניקוי משרדים על פ שיטה זאת מתבססת על פיגומים לצורך הגעה לקומה הרצויה. למרות שאין מגבלות גובה, רוב המנקים לא יעבדו בקומות הגבוהות מהרביעית. מנקה בשיטה זאת צריך אישור עבודה בגובה ואדם שיקפיד להרחיק סקרנים למטה.

 

מה עדיף?

השיטה הכי טובה לניקוי חלונות בבניינים גבוהים היא זאת המתאימה לתנאים הסביבתיים ולדרישות המעסיק. חלק מהתנאים הסביבתיים כוללים מזג אוויר ורמת הלכלוך. כמו כן סוגיית העלויות ותדירות  הניקוי תשפיע על השיטה שתבחר. בהצלחה

מנקה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *