אנשים שאוהבים גריל, אוהבים גם לשפצר את המעשנת שלהם בפריטים שיעניקו לבשר טעם יותר עמוק ויקלו עליהם במהלך הבישול. תחום הצלייה ועישון הבשרים מתרחב באופן תמידי והגאדג'טים הקיימים כרגע בשוק מקדמים אותנו אל עבר עתיד טכנולוגי וטעים יותר.

אביזרים אלו משלימים את חוויית הגריל ומגבירים את עומק הטעם של הבשר. אז במה יש להשתמש כדי להעלות את איכות הבשר? במאמר זה נעניק לכם טיפים שישדגרו את חוויית עישון הבשר שלכם.

 

אביזרים לעישון בשר

אביזרי עישון הם מנעד רחב של מוצרים שמוסיפים להנאה מטעמו של הגריל, ביניהם גם גריל גז. החסרון הגדול בגריל גז מתבטא בכך שהוא לא יכול לעשן מספיק את הבשר כמו גריל פחמים, ועבור הבעיה הזאת עישון בעץ הוא הפתרון המושלם. הטעם המעושן מעץ שנשרף מעלה את רמת הבשר בכמה רמות ומשבח אותו.

בשביל להגיע לטעם המדויק והמעושן, יש לבצע את העישון עם אביזרים לעישון בשר:

  • עצים לעישון – שבבי העצים מגיעים בשלל סוגים וגדלים. ביניהם גם כפיסי עץ, שבבי עץ, גושי עץ בצורות שונות, לוחות עץ המיועדים לסוגי בשר מסוימים ועוד. גודל חתיכות האש למעשה מעידים על אורך הזמן בו האש גם תחזיק מעמד. שימו לב כי אם אין בידכם מעשנה גדולה, השתמשו בסוגי עץ קטנים ולא בלוחיות עבות. בנוסף לגודל השבבים, יש להתייחס גם לסוג העץ מהם עשויים השבבים. לכל סוג עץ ישנה ארוחה וריח שונה המתפרש ומתעשן על האוכל. למעשה, סוג העץ גם קובע ברמה מסוימת את הטעם של הבשר. מומלץ בין היתר להשרות את השבבים הקטנים במים למשך כחצי שעה עד שעה לפני ההכנסה לקופסת העישון ותחילת הבישול.
  • קופסת עישון – קופסת עישון הינה קופסת מתכת קטנה או בינונית בה ניתן להניח את העץ שיבער באיטיות. על הבערה הזאת למעשה מבשלים את הבשר. על הקופסה קיים מכסה מחורר פסים שדרכו יוצא העשן שמעניק את הטעם הייחודי אל הבשר. בדגמים מסוימים של גריל גז ישנם קופסאות עישון מובנות בתוך גוף הגריל עצמו, או מקום לחיבור קופסת עישון חיצונית. קופסת עישון סטנדרטית תפיק לכם עשן בוער עד כשעה, בהתאם גם לסוגי העץ, עד שתצטרכו למלא מחדש את מלאי.
  • מתקן שיפוד מסתובב לגריל – בשביל להעניק חוויה מלאה של העישון עבור הבשר הטוב ביותר. באמצעות כלי אחד תוכלו להפוך את הגריל למעשנה איכותית שתבשל מכל הצדדים את הבשר יחד עם העשן.
  • מד חום למדידת מוכנות בשר – מד חום זה עוזר לכם לבדוק את מידת עשיית הבשר מבלי להצטרך לחתוך את הבשר עם סכין ולפגוע באחדות שלו. מדידת הטמפרטורה צריכה להתקיים אך ורק במהלך הבישול. במידה ותוציאו את הבשר או התבשיל מהגריל או מהמעשנה על מנת לבדוק את הטמפ', תקבלו תוצאה לא מדויקת.

אביזרים לעישון בשר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *