השאיפה של רוב האנשים היא שהבית יהיה המקום שלנו – מקום המפלט הפרטי שלנו מכל העולם החיצוני. הוא צריך להכיל את כל הכעסים והריבים ובו זמנית את כל האושר והרוגע. לא יצא לכם להתעצבן פעם על רצפה עקומה? על ארונות מטבח גבוהים מדי? על מראה נמוכה מדי? כל הדברים הללו קשורים בעיצוב הבית ומשפיעים באופן ישיר על הרגשות שלכם.

הבית שלנו אמור להיות המקום הנוח ביותר עבורנו לשהות בו והוא גם אמור להיות מעוצב לטעמנו. יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם בעת העיצוב הבית, שישנו משמעותית את התחושה בו. עוד בנושא ניתן למצוא בקישור https://livein.co.il.

 

עומס בפריטים

אמנם יש בינינו אנשים שאוהבים לחיות בבלגן, אבל ניתן להיסחף ולומר שלמרבית האנשים קשה לתפוס בעין אי סדר. הכאוס והבלגן גורמים לכם למצב רוח ירוד וזה יוצר מעגל שלא נגמר. מצב הרוח הירוד ימנע מכם מלקום ולסדר את הבית. הדבר תקף גם כשמעצבים. אפילו אם כל הפריטים מסודרים במקום, עומס ברהיטים יקשה עלינו ליהנות מהמרחב ויגרום לנו להרגיש בצפיפות.

 

תאורה

אור טבעי הוא התאורה הטובה ביותר והנעימה ביותר לשהות בה. עיצוב נכון של הבית יעשה שימוש בצורה המיטבית באור טבעי. נורות חזקות יכולות לגרום לנו לסנוור ואף לכאבי ראש. מה שגם, הן לא תמיד מאירות את החדר כל כך טוב, ושהייה בחלל יכולה להשפיע לרעה על מצב הרוח שלנו.

 

אקוסטיקה

לא הרבה חושבים על כך, אך כאשר חדר ריק לגמרי מחפצים, יש בו הד, וגלי הקול שלנו נשמעים חזק יותר. דבר המקשה לנהל שיחה. הרהיטים שבחדרנו סופגים חלק מגלי הקול ומרככים את פיזור הצלילים בחלל.

 

צבעוניות

בית שצבוע כולו בלבן בלבד נותן קונוטציה של בית חולים ומביא מחשבות שליליות. הרבה יותר נעים ומרגיע לשהות במרחב יפה וססגוני. הבית שלנו אמור להיות מקום חם ואוהב, והדבר משתקף בבחירת העיצוב שלכם. חלל ללא צבעוניות וללא חפצים ירגיש לנו מנוכר וריקני, ולא נרצה להיות בו לאורך זמן.

 

חפצים

אין ספור המגנטים על המקרר, הציורים בסלון והכריות בחדר השינה נותנים תחושה של חיים ואהבה בבית. לאוהבי טבע למשל, עציצים בתוך הבית יתנו תחושה טבעית ונינוחה.

בנוסף, לבחירת החפצים השפעה רבה על התזוזה במרחב. אם נשתמש ברהיטים גדולים בחלל קטן תיווצר תחושה של צפיפות ומחנק, ומצד שני נוכל ליישם טריקים שונים לשימוש מירבי בחלל הקטן באמצעות רהיטים שונים. וכן ליצור תחושה שהחדר גדול יותר ממה שהוא באמת.

 

לסיכום –

בכל חדר שנשהה בו, העיצוב והנראות של החדר ישפיעו על האווירה והאנרגיות שלנו. אך כשמדובר בבית, ההשפעה אפילו יותר קריטית שכן רוב הקשרים החשובים בחיינו מתנהלים במרחב זה, והרצון "להרגיש בבית" לא פוסח על אף אחד.

רהיטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *