קשה למצוא בית שאין בו תמונות תלויות על הקירות. נכון, תמונות אינן דבר שימושי כמו כלי מטבח, ספה או מקלחת, אך בכל זאת הן מככבות כמעט בכל מרחב ביתי קיים.

זאת משום שתמונות מוסיפות לא מעט לעיצוב ולקישוטיות של הבית. בכתבה הבאה נעסוק בתמונות קנבס על הקיר ונענה על השאלה מה היא התחושה שהן מקנות בבית.

 

כמו אלף מילים

רבות דובר על המעלות הרבות שאפשר להפיק מתמונות. אין מי שלא מכיר את הפתגם תמונה שווה אלף מילים, ואכן, תמונה מוצלחת מסוגלת לעורר קשת שלמה של רגשות ותחושות, אשר משתנה מזמן לזמן ומאדם לאדם. אנשים רבים תולים תמונות לסלון בדיוק מסיבות אלו: הם רוצים לעורר בעצמם, בדיירי הבית הנוספים ובמבקרים המזדמנים תחושות של עניין ועומק. לא סתם בהייה בקיר לבן אלא מוקד מרתק שמושך את עין הצופה. תמונות המתפרשות לאורך כל הקיר, במיוחד אם הן תמונות קנבס, מצטיינות באפקט זה.

 

כאן תלוי קנבס

כשמסתכלים על תמונה יותר חשוב להסתכל בקנקן מאשר במה שבתוכו. כלומר, עדיף להתמקד בנושא התמונה מאשר ברקע עליו היא פותחה. עם זאת, שימוש בקנבס כרקע לתמונה עוזר לא פעם להשיג את האפקט הרצוי מהתבוננות בה.

קנבס ניתן לתלייה ללא מסגרת, כך שהוא ממקד את הצופה בפנים התמונה ולא במעטפת החיצונית. בנוסף לכך, תמונות קנבס בולטות מעט החוצה מן הקיר ובכך יוצרות תחושה קלה של תלת ממדיות, אשר לא פעם תורמת לתחושת העניין הנגזרת מההתבוננות בתמונה. עוד יתרון בולט לטובת שימוש ברקע קנבס הוא אפקט הגלריה שהוא מקנה. שימוש בקנבס רווח מאוד בתצוגות אמנות, בגלריות ובמוזיאונים. כך שאם תתלו תמונת קנבס בביתכם הפרטי, באופן אסוציאטיבי התמונה תקבל ממד של איכות אמנותית.

 

מי מכיר את התמונה שעל הקיר?

תמונות קנבס לאורך הקיר יכולות ליצור אצל הצופה תחושות של גדלות והשתאות. על אף שהדבר נשמע שטחי למדי, לגודל של תמונות יש השפעה ממשית. כל תמונה צריכה להיות בגודל מספק על מנת שהצופה יוכל להתבונן בה כיאות ולהתמקד כראוי בכל פרטי התמונה.

מעבר לכך, תמונות גדולות תופסות נוכחות בחלל בו הן נמצאות. באופן טבעי, לנו בני האדם יש נטייה להסתכל באופן אוטומטי קודם כל לעבר הגדול והמפואר. על כן תמונות אשר תלויות לאורך הקיר יכולות לספק הרבה יותר עניין בהשוואה לתמונות קטנות יותר. הן מעצבות אמירה בולטות במרחב ומקרינות אל כל החלל בו הן מצויות.

 

משקל הטעם האישי

מעבר לפרטים הטכניים, שהם בהחלט חשובים, אסור לשכוח שתמונות הן בראש ובראשונה בחירה אמנותית. לכן על אף שהגודל, הרקע והמקום בו הן מוצגות משנים, חשוב קודם כל להתמקד בנושא התמונה ולבחור משהו קולע מבחינת טעם אישי.

    

מסדרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *