שטיחים הם תוספת נהדרת לכל חלל בבית שלכם. הם יכולים לייצר אווירה ייחודית וביתית ולהוסיף כתם של צבע לתוך חדר אפרורי. רכישת שטיח יכולה להיות השקעה גדולה, ועל כן חשוב שתעשו את הבחירה הנכונה והמדויקת עבורכם. לצורך זה הכנו לכם מדריך שיעזור לכם לקנות שטיח בצורה המיטבית

 

תקציב לשטיח

דבר ראשון, חשוב שתבינו מהו סכום הכסף שמתאים לכם להוציא על שטיח. שטיחים יכולים לעלות בין עשרות שקלים לאלפי שקלים, ולכן זה השלב שבו תתחילו את הליך המיון הראשוני לשטיח שלכם.

 

גודל השטיח

גודל השטיח הוא מאפיין משמעותי של השטיח. לפני שאתם מתחילים לברור בין שטיחים חישבו לעצמכם איפה אתם רוצים למקם את השטיח? מהן הפונקציות שלו? אפשר אפילו למדוד את מידות השטח המיועד בכדי להגיע הכי מדויקים לקראת הבחירה של השטיח בחנות. אם אתם מחפשים שטיחים בגדלים שונים אפשר לבצע קנייה חכמה בקרפטים.

 

התאמה בין השטיח לחדר

סוג השטיח שתבחרו צריך להיות מותאם לחדר בו הוא ממוקם. יש שטיחים שיתאימו יותר לסלון בו יש תנועה רבה יותר, ושטיחים שיתאימו לחדרי שינה בהם אתם נמצאים לעיתים רחוקות יותר.

 

חומר השטיח

שטיחים יכולים להגיע במגוון חומרים כגון צמר, פוליאסטר ועוד. לכל חומר יש יתרונות וחסרונות משלו ולכן חשוב לשקול איזה מהם מתאים לכם. לדוגמה, צמר אומנם נעים יותר למגע אבל הוא פחות עמיד לכתמים. פוליאסטר עמיד למים אך הוא נראה פחות ביתי. שימו לב גם שחומרים מסויימים הם עמידים יותר לטווח ארוך, מה שיעזור לשטיח להישאר איתכם שנים רבות. כל אחד מהשיקולים הללו בנוגע לחומר השטיח יעזרו לכם בקבלת ההחלטה הסופית.

 

איכות השטיח

כשאתם קונים שטיח חשוב שתבחרו באחד מאיכות טובה. שימו לב שהתפרים הדוקים, שהחומר צפוף, שאין על השטיח סימנים לשפשופים ושריטות כאלה ואחרות. הקפידו לקנות בחנויות בעלות מוניטין טוב. לעיתים ניתן למצוא אף שטיחים עם אחריות שמכסה על פגמים ובלאי. דבר זה יאפשר לכם לדעת שהשטיח אכן באיכות טובה ואם יקרה לו משהו- יש אחריות לתיקון והחלפה.

 

סגנון השטיח

כמובן שהסגנון של השטיח הוא גורם מכריע לרכישת שטיח. שטיחים יכולים להגיע בסגנונות שונים ומגוונים. ניתן למצוא שטיחים מינימליסטים ודקים שיצליחו להסתוות בתוך החדר. אפשר לבחור בשטיחים עבים ורכים שיחממו את הרגליים של כל בני הבית בימי החורף הקרים. אפשר גם ללכת על שטיחים עם טקסטורות מיוחדות וצבעוניות שיוסיפו לחדר שמחת חיים רבה.

ניתן למצוא שטיחים בכמעט כל סגנון, עיצוב וטקסטורה, כך שאתם יכולים לבחור מביניהם את השטיח שאתם הכי מתחברים אליו. טיפ קטן מאיתנו- דמיינו בראשכם כיצד כל שטיח משתלב עם הריהוט ומראה החדר הנוכחי בכדי להבטיח את זה שהחדר יהיה הרמוני מבחינת העיצוב שלו.

קנייה חכמה של שטיחים – מדריך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *