אם תכניסו לביתכם צמחים, תראו איך מיד הופך החלל לחמים ומזמין.

אם נמנעתם מכך עד היום כיוון שאין אתם יודעים לגדל צמחים, או שאין לכם זמן להשקיע בצמיחתם, תוכלו לעשות שימוש בצמחיה מלאכותית לבית.

איך בוחרים צמחיה מלאכותית לבית ומהן היתרונות שלה?

 

צמחיה מלאכותית – למה?

טיפוח צמחיה טבעית הינו מטלה מתמשכת, בה צריך לקחת בחשבון את תכונותיו הייחודיים של כל צמח על מנת לטפל בו על הצד הטוב ביותר, וכך לשמור ולהאריך את חייו. ישנם צמחים הדורשים הרבה אור ושמש, וישנם כאלה שמעדיפים צל, ישנם צמחים שדורשים השקיה יומיומית, וישנם צמחים אותם מספיק להשקות כל כמה ימים. מסיבה זו, טיפול בצמחים אמיתיים אינו מתאים לכל אחד, כיוון שלא לכולם יש הכוח והזמן להשקיע בכך. הפתרון הזמין במקרה זה, הוא שימוש בצמחייה מלאכותית.

 

סוגי צמחיה מלאכותית

תוכלו למצוא מבחר עצום של צמחיה מלאכותית, הדומה מאוד לצמחיה טבעית, כך שקיים סיכוי שלעיתים לא תוכלו אפילו להבחין בהבדל. קיימים סוגים שונים של צמחיה מלאכותית, כגון צמחי נוי גבוהים או נמוכים, כאלה שיתאימו לכניסה לבית, לחצר, לקישוט הסלון או לריענון שאר החדרים בבית. כל שעליכם לעשות הוא לבחור את הצמחים שמצאו חן בעיניכם ושמתאימים לחלל שלכם, ולדאוג לנקות אותם מאבק כל כמה חודשים.

 

איך מתאימים את הצמחיה המלאכותית לבית?

  • עיצוב – חשוב להתאים את הצמחיה לסגנון העיצוב שלכם. אם אתם מעצבים את הבית בעזרתו של מעצב פנים, תוכלו להיעזר בו לבחירת הצמחים. בסגנון העיצוב הכפרי יעשה שימוש גדול יותר בצמחיה תוך כדי עיצוב הבית, כיוון שסגנון עיצוב זה מכוון לאווירה חמימה וביתית, והצמחים תורמים לכך רבות. לעומת זאת, עיצוב בית מודרני שדוגל יותר בגישת ה"כמה שפחות" יעשה שימוש נקודתי בצמחים ותו לא.
  • התאמת העציץ למיקום – מאחר ואינכם תלויים בגורמים חיצוניים, אתם יכולים להניח את העציצים והצמחים שבחרתם היכן שתרצו. עם זאת, כדאי התאים את גודלם של העציצים לחלל – עציץ גדול מידי ישתלט על החדר, ועציץ קטן מידי יבלע. בנוסף, תמיד תוכלו לבחור את מיקום העציצים המלאכותיים בהתאם לתכונות של הצמח האמיתי; צמח שאוהב שמש במקום מואר, צמח שאוהב צל במקומות מוצלים. כך תשלימו את תמונת הנראות באופן כזה שיראה אמיתי בעיני המתבונן.

 

לסיכום

שימוש בצמחיה מלאכותית בתוך חלל בית הינה בחירה מוצלחת, מאחר ואין היא דורשת השקיה, גיזום וטיפול בעציצים באופן שוטף. בנוסף, צמחיה מלאכותית קיימת במגוון רחב של סוגי צמחים וסגנונות, כך שניתן להתאים אותה לכל חלל בבית, מבלי להיות תלויים באף דרישה. אם כן, אם ברצונכם להוסיף חמימות ותחושת רעננות לביתכם, ואין ברשותכם פנאי ומוטיבציה להתעסק בצמחיה אמיתית, תוכלו להתאים צמחיה מלאכותית לכל צורך עיצובי בביתכם, שתדרוש מכם תחזוקה קלה בלבד.

 

עציץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *