מי מאיתנו לא מכיר את בעיות של אחסון – יש יותר מידי מוצרים ומעט מידי חללים לאחסן את כל מה שרכשנו וחשבנו שיהיה מקום אליו.

בדירות המודרניות שנהפכות להיות יותר ויותר קטנות – הצורך בפתרונות יצירתיים הוא הכרחי אף יותר.

ניצול של החלל הוא מילת המפתח לעניין הזה. במאמר אציג אפשרויות שונות לאחסן באופן יצירתי בחלל הבית כמה שיותר מוצרים ובו בזמן לשמור על איכות ואופניות של הדירה – פונקציונאליות וטרנדים יכולים ללכת יחד וישנם טרנדים רבים שמכוונים לשילוב החשוב הזה בין שני התחומים.

 

מדפים

אחד הפתרונות הקלאסיים לבעיות של אחסון הם מדפים. ישנם סוגים רבים של מדפים, מדפי עץ פשוטים, מדפי מתכת רחבים או כל זן וסוג שהוא של מדפים שהם כמובן חלל אחסון נהדר שנמצא על הקירות ולא תופס כמעט מקום.

עם זאת, על מנת להפוך את המדפים לפריטים עיצוביים שמשפיעים על האופנתיות של הדירה, הבחירה במדפים מודולריים היא הבחירה הטובה ביותר. ניתן לשלב רעיונות אופנתיים שכוללים את המודולריות של המדפים יחד עם הפונקציונאליות שלהם.

חשוב לשים לב שגם האופן שבו הדברים מסודרים על המדף הם חלק מהאמירה העיצובית של הבית ולכן כדאי לבחור שיטות אחסון – לפי צבעים, לפי גדלים, לפי תמות או כל נושא שהוא, על מנת שהמתבונן מהצד יוכל גם להנות מהאסתטיות של העיצוב.

 

קופסאות וצנצנות שקופות

רבים מאיתנו מקבלים צנצנות וקופסאות שקופות כאשר קונים כל מיני מוצרי יסוד. עיצוב מגניב ופשוט שמהווה פתרונות אחסון אקולוגיים ואסתטיים הוא להשתמש בהם על מנת למלא בהם כל מיני מוצרים – אגוזים, קטניות, דגנים ומה לא.

קיימות היא חלק משמעותי מהטרנדים המדוברים בייחוד במשבר הקורונה שנמצאים הרבה בבית, ישנו צורך לחסוך בכסף ובו בזמן לייצר מראה מלבב – מדובר בחללי אחסון שמתקבלים ממילא כאשר קונים את המוצרים (למשל צנצנות של רוטב עגבניות, של ממרחים או של דברים אחרים) והם יכולים להיות תוספת נהדרת.

לעיתים אפילו המדבקה שנמצאת על הצנצנת כחלק מהעיצוב של המוצר היא יפה ואסתטית בפני עצמה ואז הבחירה שלא להוריד אותה היא בחירה אסתטית בפני עצמה שמהווה טאץ' נהדר למטבח – בייחוד כאשר מדובר במותגים זרים ומיוחדים שמשווים למטבח איכות נוספת.

 

שימוש כפול

ישנם מוצרים שבעקבות האופן שבו הם מעוצבים ניתן להשתמש בהם, בעת האחסון שלהם בתור חלל אחסון נוסף. למשל – כאשר אין מקום לשים את כל הגרביים בארון, ניתן להכניס שני זוגות גרביים לכל נעל ובכך חוסכים את מקום האחסון באופן כפול – המקום שהנעליים תופסות הוא גם לנעליים וגם לגרביים.

ניתן ליישם את העקרון הזה על מוצרים רבים נוספים בבית, בייחוד מוצרים שיש בהם נפח, למשל כאשר תולים חולצות מכופתרות גם לשים על הקולב זוג מכנסיים תואם – תתפלאו כמה מקום זה חוסך.

 

מסדרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *