אם יצא לכם להשתמש במשקפיים אתם בטח יודעים שהם עלולים להיות מסורבלים לעיתים – לדוגמה כשהם מעלים אדים בחורף או כשאי אפשר להיכנס איתם לבריכה בקיץ. במיוחד בשביל זה נועד פתרון עדשות המגע, כאשר קיימות כיום עדשות חודשיות ועדשות יומיות. אבל איזה מהן היא הבחירה הנכונה עבורכם? בחירה של סוג עדשות צריכה להתאים לאורח החיים שלכם ותלויה במספר גורמים, עליהם נפרט כאן בפניכם.

 

תחזוקה

עדשות מגע חודשיות דורשות מכם שגרת ניקוי וחיטוי קבועים שחשוב להקפיד עליה. יש לאחסן אותן במחסנית עדשות ייחודית ולהשתמש בתמיסה כל לילה כדי לנקות ולחטא אותן. זה עלול לקחת יותר זמן בהשוואה לעדשות חד פעמיות יומיות, שבסוף שימוש צריך פשוט להוציא אותן מהעין ולזרוק לפח- ולמחרת להשתמש במארז חדש.

עדשות מגע חודשיות

עלות

עדשות חודשיות הן בדרך כלל חסכוניות יותר בטווח הארוך בהשוואה לעדשות יומיות חד פעמיות. מוצרים יומיים הם תמיד בעלי עלות גבוהה יותר מאחר והם משתמשים בהרבה יותר חומרים לייצור. אבל גם ההוצאה על תמיסות ניקוי ומחסניות היא הוצאה כספית שיש לקחת בחשבון, ויכול להיות שלאורך זמן ההבדל בעלויות עשוי להיות פחות משמעותי ממה שהוא נראה בהתחלה.

 

נוחות שימוש

עדשות מגע חודשיות יכולות להיות נוחות מאוד מבחינת זה שצריך לזכור להחליף אותן רק פעם בחודש, אבל כן יש התעסקות יומיומית איתן בשטיפה ובאחסון. לעומת זאת, עדשות יומיומיות לא מצריכות את התחזוקה הזו, ומסיבה זו הן מתאימות לאנשים להם יש אורח חיים עמוס או כאלה שמרבים בנסיעות וטיסות.

לא צריך יהיה לסחוב איתכם תמיסות- רק את מספר העדשות שתצטרכו. זה גם נוח אם אתם אוהבים לגוון בין משקפיים לבין עדשות- כי הרי כשיש עדשות חודשיות זה לא משנה כמה פעמים השתמשתם בהן- עדיין תצטרכו להחליף אותן אחרי חודש.

עדשות מגע חודשיות

נוחות לעיניים

העיצוב של עדשות חודשיות נועד להיות נוח לעיניים. עדשות אלה עשויות מחומרים מיוחדים ונושמים שיכולים לשפר את הנוחות בעיניים לאורך כל היום. גם עדשות יומיות יכולות להיות נוחות וכמעט ולא מרגישים אותן, אבל הן עשויות מחומרים מעט אחרים ויש לבחון את התגובה של העין איתן.

 

בריאות העין

עדשות חודשיות נועדו לתת מענה לעיניים לתקופה ארוכה, והן לא אמורות להשפיע על בריאות העיניים. אבל הבעיה שעלולה לפעמים לצוץ איתן היא שאם לא מטפלים ומנקים אותן כמו שצריך, יכולה להצטבר בהן פסולת ולהוביל לגרד, זיהומים ודלקות. לכן חשוב להקפיד על שימוש בתמיסה וניקיון.

עדשות חד פעמיות לעומת זאת מפחיתות את הסיכון לדלקת עיניים שנובעת מהצטברות משקעים על העדשות. הן בחירה טובה לבעלי עיניים רגישות. עם זאת, חשוב עדיין להקפיד על היגיינת ידיים כששמים אותן כי ידיים מלוכלכות עלולות להשאיר את חותמן על העדשות.

עדשות מגע חודשיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *