כיוון שהנזילה נמצאת מתחת לרצפה בעבר היו שוברים את המרצפות כדי לאתר אותה ולתקן אותה.

החיסרון של זה ברור – נזק אסתטי וכלכלי לבית, כשלעיתים זה בלי סיבה – אם הנזילה לא התרחשה איפה ששברו למשל.

כיום יש מגוון פתרונות הרבה יותר טובים שלא כוללים הרס של הרצפה, אך חשוב לציין שיש מקרים שאין דרך להימנע מכך ויש להקשיב להוראות האינסטלטור.

אין אופציה להשאיר את נזילת המים כפי שהיא כיוון שזה יעשה יותר נזק משבירת הרצפה.

כמו כן, קחו בחשבון בהכלים החדשים עוזרים לאיתור אך לשם התיקון יש צורך לבצע הרס ממוקד ברצפה כדי להגיע בדיוק להן שהנזילה.

אמנם המכשירים החדשים חוסכים שבר מיותר אך לא ניתן להימנע משבירה של הרצפה לשם תיקון הנזילה.

 

סיבות לחשוד

  1. אם חשבון המים גבוה מהרגיל סימן שיש נזילה כי המים סתם מתבזבזים.
  2. אם סגרתם את כל הברזים והמונה זז כנראה שיש נזילה, אך לא בהכרח תת רצפתית.
  3. אם יש עובד בפינות הרצפות ורטיבות זה סימן מובהק לנזילה תת רצפתית.
  4. אם הרצפות מתנפחות או מלאות בכתמים. לפנייה לחברה מקצועית – אינפרטק

 

כלים לאיתור נזילות

  1. איתור נזילות על ידי מצלמה טרמית – מכשיר זה מצלם את השטח שבו יש נזילה (הבית או כל מבנה אחר), וסורק אותו על פי הטמפרטורה. במקום שיש נזילה יש טמפרטורה שונה והאינסטלטור לאיתור נזילות ידע להבחין בנזילה על פי הסריקה של הטמפרטורה. זוהי שיטה מצוינת ומדויקת שכל עוד אפשר להשתמש בה כדאי לעשות זאת. המקרים בהם עדיף לבחור בשיטה אחרת היא כשהיא צנרת נמצאת מאחורי קיר כפול או שהמים שזורמים בה תמיד קרים – בשני המקרים המצלמה לא תצליח להבחין בהפרש הטמפרטורות.
  2. חיישן גז – דרך יצירתית נוספת שעוזרת לאיתור נזילות בקיר היא על ידי גז. הגז כידוע חומק מבעד לחורים וחריצים. אם תסגרו את כל המים בבית ותעבירו בצינורות גז הוא יצא במקום בו יש חור (שם הנזילה) והחיישן של האינסטלטור יזהה את הגז שחמק החוצה. אל תדאגו – מדובר בגז חנקן שלא מסוכן בשום צורה ולא משאיר ריח.
  3. מכשיר אקוסטי – דרך נוספת לאיתור נזילות היא מכשיר אקוסטי. מכשיר זה מבחין ברעשים בצלילים שהאוזן האנושית לא שומעת. במקום שיש נזילה יש רעש של טפטוף והמכשיר יזהה את זה גם מבעד לקיר ויאותת.

 

לסיכום

נזילה תת רצפתית זה לא תופעה נעימה לכן כדאי לכם לקרוא לחברת איתור נזילות בהקדם כדי לוודא שיש נזילה. במידה ויש צריך לפנות לחברה שתגיע לתקן – לפעמים יש חברות שמציעות את שתי השירותים הללו. שמרו על הבית שלכם ואל תזניחו ותשכחו מהנזילה כי זה עלול ממש להתדרדר. פנו לחברת אינפרטק לשם שירות נעים ואיכותי.

 

תיקון תקלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *