קביעת מזוזה בפתח הדלת הינה אחת מן המצוות הישנות והחשובות ביותר ביהדות. המזוזה שומרת על יושבי הבית ומחברת בין כל היהודים  על ידי הסימן המיוחד שיש לנו על הבית. אנו רגילים להשאיר את בתי המזוזה במשך שנים. לקבע מזוזה בכניסה לבית ולשכוח מהם. אבל אולי הגיע הזמן לשנות את המזוזה ולהתחדש קצת לא? הינה כמה סיבות למה נכון לכם להחליף את בית המזוזה הישן.

 

חידוש הקלף

בין אם החלפתם את בית המזוזה כשנכנסתם לבית ובין אם קיבלתם אותו עם מזוזה, חשוב לדעת שלפעמים הקלף שבתוך המזוזה יכול להתקלקל או להיהרס, בעיקר בגלל מרווחים קטנים שקיימים בו בהם יכולים להיכנס מים לאט אלט. אם המזוזה נמצאת שם המון שנים הגיוני שהאטימות שלה ירדה והקלף כבר הרוס. שווה לכם להחליף את בית המזוזה רק בכדי לוודא את הדבר שכן קלף הרוס משמעותו מזוזה לא כשרה.

 

וידוא שהמזוזה לא תיפול

מעבר לאטימותה של המזוזה, גם החיבור שלה לקיר המשקוף יכול להישחק עם הזמן. זה יכול לקרות בגלל מים או פשוט בגלל שעבר המון זמן מאז שהיא הותקנה. נפילת בית המזוזה היא סימן רע לביטחון הבית ואתם מעדיפים למנוע את הדבר הזה מראש. לכן כדאי להחליף את בית המזוזה אחת לכמה שנים כדי להימנע מהסיכון שבית המזוזה שחוק ושהמזוזה תיפול בבת אחת.

 

למה לא?

אנחנו מחליפים ריהוט אחת לשנתיים, עושים שיפוץ בדירה כל כמה שנים וקונים פלאפון כל שנה. החלפת מזוזה היא עוד דרך להתחדש ולא קצת שינוי בנראות של הבית שלכם. מה גם שמזוזה חדשה יכולה להכניס שפע וברכה לבית שלכם. כמו שיש את המשפט "שנה מקום שנה מזל" אז אתם יכולים לשנות את הברכה על הבית בעזרת מזוזה אחרת שאולי תייצר דברים חדשים.

 

עיצוב מיוחד

אם כבר לשנות, הכי טוב יהיה להחליף לבית מזוזה מעוצבת וייחודית שתתאים לעיצוב המיוחד של ביתכם. אל תתפשרו אל מזוזה סטנדרטית ופשוטה חסרת עיצוב. בתי מזוזה מעוצבות תוסיף צבע וגוון חדש לבית שלכם ותיתן לכם לבטא את הרוח של המשפחה שלכם. מזוזה היא אחד הדברים הראשונים שרואים כשנכנסים לבית שלכם, לכן היא בעצם הפנים שלכם. אם תבחרו במזוזה מעוצבת תוכלו לבחור מה יהיה הדבר הראשון שהאורחים שלכם יראו ואילו תחושות אתם רוצים לגרום להם. אל תתפשרו ולכו על מזוזה מעוצבת ומותאמת אישית.

לסיכום יש סיבות רבות למה כדאי להחליף את בית המזוזה בבית שלכם הקשורות לתחושות הבית שלכם ולביטחון ושלום הבית שלכם. חידוש המזוזה לא עולה הרבה ויכול להיות חוויה נחמדה שתעשו ביחד עם כל בני המשפחה. אתם יכולים להזמין רב וממש להפוך את זה לאירוע. מוזמנים להיכנס לאתר ולהתרשם. בהצלחה!

בית מזוזה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *