תכנית טלוויזיה מוכרת הציגה לפני כמה ימים בפני הצופים שלה מקרה שאירע לאדם מבוגר שרכש דירה יד 2. אם לא שמעתם על המקרה המדובר, נאמר לכם בקצרה כי האדם רכש חתול בשק. כך שכל הכסף שחסך במשך שנים ארוכות הלך לפח.

הדבר גרם לנו להבין כי עלינו להוציא מדריך מקיף שיציג בפני כל דורש את כל הפרטים החשובים על בדק בית ומתי צריך לבצע אותו. הישארו אתנו ותגלו את כל המידע שרציתם לדעת, אבל לא ידעתם את מי לשאול.

 

בדק בית – מה זה בכלל?

אם הגעתם אל המדריך הנוכחי לאחר ששמעתם על המקרה המדובר, אך אינכם יודעים מה זה בדק בית, תדעו שאנחנו נציג בפניכם כעת את כל המידע החיוני בקצרה. בדק בית זה בעצם הליך שניתן לבצע אותו לפני שקונים דירה או בית.

ההליך המדובר כולל פנייה אל חברה שיש בה בעלי מקצוע מנוסים בתחום הבנייה (בדרך כלל הנדסאי בניין). המומחים מגיעים אל הדירה המדוברת ובודקים אותה באופן מעמיק. יש להם מכשירים מיוחדים וידע מעמיק בנושא, כך שהם יכולים לבחון אותה ולגלות אם יש בעיות כלשהן במערכות הבאות:

  • מערכת המים
  • מערכת התאורה
  • מערכת החשמל באופן כללי

חשוב מאוד לבצע הזמנה של חברה שכזו, כדי שניתן יהיה לדעת שאינכם קונים דירה עם פגמים שאינם נראים לעין.

בדק בית – מה זה בכלל

מתי תצטרכו לבצע הליך של בדק בית? מצב מספר 1 – כשקונים דירה מקבלן

אם אתם מתכננים לבצע רכישה של דירה מקבלן, עליכם לפנות בהקדם האפשרי אל חברת מבנים בדק בית בפריסה ארצית. כן, קראתם נכון, יש לחברה סניפים ברחבי הארץ, כך שאין זה משנה איפה רכשתם את הדירה מהקבלן – נציג יוכל להגיע עד אליכם ולספק לכם שירות.

מתי תצטרכו לבצע הליך של בדק בית מצב מספר 1 – כשקונים דירה מקבלן

מתי תצטרכו לבצע הליך של בדק בית? מצב מספר 2 – כשקונים דירה יד 2

אם אתם מתכננים לקנות דירה יד שנייה, כדאי שתפנו אל בדק בית בהקדם. שכן, אינכם יודעים מה עבר על הדירה במהלך השנים. המוכרים עשויים להסתיר מכם מידע שנוגע למערכות החשמל, לנזקי מים וכו'. אלו דברים שאסור להקל בהם ראש.

 

איך בוחרים בחברת בדק בית? רמז – לא באופן אקראי

אתם צריכים לבחור את חברת בדק הבית שלכם באופן מעמיק. ההמלצה שלנו היא לקרוא חוות דעת שנכתבו ברחבי הרשת. תשאלו חברים, מכרים או גולשים ברחבי הרשת אם יש להם ניסיון חיובי עם חברה מסוימת. לאחר מכן תגלשו בלשונית הביקורות של גוגל ותבדקו מה הלקוחות של החברה כתבו עליה. אם מדובר בחברה בעלת חוות דעת חיוביות – תפנו אליה. במידה ולא, תמשיכו לחפש.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מתי תצטרכו לבצע בדק בית. כעת, יש בידיכם את כל המידע, כך שנותר לכם רק לפנות אל חברה מומלצת ומוסמכת.

מתי נצטרך לבצע בדק בית?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *