בין אם אתם בעלים של עסק חדש, בניין מגורים, מבנה ציבורי כלשהו או בונים יחד עם קבלן בית חדש עבור המשפחה שלכם – תמיד תצטרכו לשלב בשלבי הבנייה המוקדמים מערכת בטיחות מאש. איגדנו עבורכם כאן כל מה שתצטרכו לדעת. 

 

אילו סוגי מערכות ספרינקלרים קיימות?

לפי סוג המבנה שלכם, רמת הסיכון בו, ותכולת החפצים והפריטים בו – תיבחר מערכת הפרי קצרים הרלוונטית לפי החוק. אבל אילו מערכות ספרינקלרים קיימות?

ספרינקלר

מערכת ספרינקלרים

המערכת ה׳רגילה׳ – מערכת מתזי מים אשר מותקנת בכמעט כל מבנה בישראל לפי תקן 1596. כל החלקים בה, לרבות הספרינקלר, חייבים להיות מיוצרים במפעל תחת פיקוח מכון התקנים.

 

מערכת ספרינקלרים יבשה

עבור מקומות רגישים למים כמו מוזיאון, ארכיב או מחסן חפצים, ישנה מערכת ספרינקלרים בשם Pre Action. מערכת זו היא מערכת ספרינקלרים ׳יבשה׳ – כלומר המים אינם נמצאים בצינורות המערכת אלא במאגר מאחורי שסתום. השסתום יפתח כשהמערכת תזהה התהוות של אש ותאותת לו להשתחרר, וכך המים יגיעו למתזים ואל האש. מדבור במערכת בטוחה יותר מתקלות.

 

מערכת ספרינקלרים עם קצף

עבור מקומות בעלי סיכון גבוה לפריצת אש, אזורים דליקים במיוחד אן בקרבת מכשירים בעל רמת דליקות גבוהה, יש להתקין מערכת ספרינקלרים בעלת תוספת של קצף. הקצף משתלב עם זרם המים ויוצא מהמרזים בעוצמה, ויכול להשתלט בקלות יחסית על אש רחבה עוצמתית יותר מאשר מערכת ספרינקלרים רגילה.

 

מי יכול להתקין מערכת ספרינקלרים?

בשביל שהמערכת תהיה חוקית ותעמוד בכל התקנים הישראליים, יש צורך שהיא תהיה מותקנת במבנה שלכם על ידי איש מקצוע מוסמך. לפי החוק, במידה ומערכת בטיחות מאש אינה מותקנת על ידי גורם מוסמך – היא לא תקינה בעצמה.

ספרינקלר

איך בוחרים בגורם המוסמך להתקנת מערכת ספרינקלרים?

לפני שאתם מחליטים על חברה או בעל מקצוע שיספקו לכם והתקינו עבורכם את המערכת הנ״ל, חשוב שתבדקו מספר דברים חשובים:

 

כמה שנות ניסיון?

חשוב לבחור בבעל מקצוע בעל ניסיון רב, כמו חברת מנע אש לה יותר מ-20 שנים של ניסיון בתחום. בחירה בגורם בעל ניסיון תבטיח לכם שירות מעולה, רמת מקצועיות גבוהה ויכולת לפתור בעיות שיצוצו במהלך הדרך בלי הרבה זמן או מאמץ

 

האם קיים מבחר גדול של מוצרים?

כדי להבין איזו מערכת תהיה הכי רלוונטית עבורכם ועבור המבנה שלכם, בחרו לעבוד עם ספק אשר לו מבחר גדול של סוגי מערכות, כך שלא תצטרכו לבחור בין מוצרים לא מתאימים אלא לקבל בדיוק את מה שאתם צריכים.

 

האם ניתנת אחריות על ההתקנה ועל המוצר?

מערכות בטיחות באש הן השקעה קריטית עבור המבנה שלכם, וחשוב לבחור בספק שיבטיח לכם אחריות על ההתקנה ויוכל לתת לכם שירות במידה ותצטרכו תיקון או החלפה של חלק מסוים.

 

לסיכום

בכדי שהמבנה שלכם יעמוד בחוק הישראלי, יש להתקין בו מערכת בטיחות מאש, לרבות מערכת ספרינקלרים. ישנן מספר מערכות שונות ובכדי לדעת איזו מהן מתאימה לכם, חשוב להתייעץ עם חברה מתמחה בתחום.

ספרינקלר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *