משפצים את הבית החדש שלכם? אם הכול נראה כרגע כמו בית חרושת לבטון, חורבה שבתוכה ערבוביה של חומרים וכבלים, אתם כנראה זקוקים לממונה בטיחות בשיפוצים.

שיפוץ בית דורש פירוק והרכבה מחדש, התעסקות בכבלים של חשמל, טיוח קירות, נשיאת חומרים כבדים, ולעתים גם בשימוש במכשירים כמו מנוף ומשאיות גדולות. אם אתם רוצים להבטיח שכל מי שלוקח חלק במלאכת השיפוצים באזור יחזור בריא ושלם הביתה, ממונה בטיחות הוא בעל מקצוע שחובה לשכור לטובת הדבר. ממונה הבטיחות יקפיד שכולם עובדים על פי חוקי הבטיחות, ובכך יגן על חייהם של הנוכחים במקום. יש מספר דברים שממונה בטיחות חייב לבצע.

 

מתן ייעוץ והכוונה למנהל אתר השיפוצים

ממונה בטיחות בעבודה בוחן ומאשר את התוכניות של צוות המשפצים, תוך דגש על בטיחות וגהות. הממונה הוא איש בעל אמירה, חייב לדעת לומר למשפצים מתי הדברים שהם רוצים להוציא לפועל לא מאושרים, ולהיות מספיק אסרטיבי כדי לעמוד על כך. כחלק מזה, הוא גם צריך לוודא שיש התקני בטיחות במקום, ושלא נוצרים מפגעי בטיחות כתוצאה מהשיפוץ. ממונה הבטיחות עובד על פי כל התקנות הסדורות בחוק, אשר קובעות מה אסור ומה מותר, וכך יודע מה נחשב לבטוח ומה לא בכל אחד מהשיפוצים שהוא נקלע אליהם.

 

תאונות עבודה- חקר ובירור

אם נעשית חלילה תאונה במתחם השיפוצים, ממונה הבטיחות צריך לתחקר אותה ואת נסיבותיה. המטרה היא לדעת להפיק לקחים להבא, ולעורר רפורמה בנהלי עבודה במידת הצורך. ממונה הבטיחות עורך בכתב את הממצאים והמסקנות שלו כתוצאה מהאירוע, ובהתאם אליהם מציע אמצעי מנע שנועדו למנוע תאונות עתידיות. לאחר מכן, הוא מעביר תדריך בנושא לכל העובדים, יחד עם הלקחים שהופקו מהמקרה. אם נשקפת סכנה לחייו של עובד, על ממונה הבטיחות להורות על הפסקת עבודה מידית ולאחר מכן לדווח לגורם הממונה על כך.

 

מיהו ממונה הבטיחות?

ממונה בטיחות הינו בעל מקצוע שעבר קורס ממוני בטיחות, והוכשר לעסוק בתחום. אף על פי שזהו התנאי הנדרש, זה לא מספיק, וממונה הבטיחות צריך לעבור כל הזמן קורסים והשתלמויות כדי לשמור על כשירות ולרענן את הידע שלו בחוקים מפעם לפעם.

דבר לא פחות חשוב הוא הניסיון של ממונה הבטיחות בכל עולם הבטיחות- רצוי שיהיה בעל ניסיון של שלוש שנים לפחות, כך שיהיה מספיק מקצועי ויספק שירותים אמינים ובטוחים.

בחירת ממונה הבטיחות תיעשה מתוך חברות חיצוניות שמתמחות בכללי בטיחות. חשוב לבחור בחברה בעלת מוניטין וותק, כזו שחותמת על מקצועיותם של ממוני הבטיחות שהיא ממנה, וכך אתם תהיו בטוחים שלא נשקפת כל סכנה לחיי הפועלים במתחם השיפוצים. בדקו האם אנשי החברה עוברים מעת לעת הכשרות רלוונטיות, שהם מגלים בקיאות במתחם שאתם משפצים ושהם יודעים לבצע בקרה מהימנה.

 

תכנון בנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *