בכל פעם שאנו מקבלים את תלוש המשכורת שלנו, אנו קוראים את שורת המיסים ומתעצבנים. כידוע, חלק יחסי מהמשכורת שלנו עובר למדינה כתשלום מס, בהתאם למדרגת המס שאנו נמצאים בה. בדרגות שכר מסוימות, אחוז המס מטפס ומגיע לשיעור גבוה במיוחד. תשלומי המס מצמצמים את ההכנסה הפנויה של משקי הבית ומקשים עליהם את הקיום היומיומי. אנשים רבים השרויים במצבים לא פשוטים, מבחינה פיזית, נפשית או סוציאלית, זכאים להקלות בתשלומי מס ההכנסה.

 

דרכים להוזלת תשלומי המס

  • פטור ממס הכנסה

הדרך הטובה ביותר להוזיל את תשלומי המס היא כמובן לקבל פטור מחובת תשלום זו. כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה, עליכם להיות בעלי 90% נכות ומעלה לתקופה של מעל חצי שנה. אין דרישה ספציפית לסוג הנכות, אלא הנכות יכולה לנבוע ממקרים מגוונים כגון:

  • פציעה בתאונת דרכים
  • התפרצות מחלה קשה
  • לקות ראייה
  • אבחון מחלה פסיכיאטרית
  • קביעת נכות לפי חוק הביטוח הלאומי

 

איך מממשים את זכותכם לפטור ממס הכנסה?

עליכם לפנות לוועדה הרפואית של מס הכנסה, שם ייקבעו לכם אחוזי הנכות. במידה ואחוזי הנכות עומדים ברף הזכאות, תוכלו להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה.

  • נקודות זיכוי

הדרך הנפוצה ביותר להוזלת תשלומי המס היא באמצעות ניצול נקודות זיכוי. הוגדרו בחוק מספר מצבים המזכים את האזרח בנקודות מס. כל נקודת מס שווה 223 ₪ לחודש, והסכום שמצטבר מסך נקודות הזיכוי מקוזז ממס ההכנסה החל על ההכנסות החייבות במס, בשנת המס הנוכחית. סוגי נקודות הזיכוי מפורטות באתר רשות המיסים. כדי לממש את הזכאות עליכם לצרף את האישורים והמסמכים הרלבנטיים לטופס 101.

 

סוגי נקודות המס הנפוצות

תושב ישראל 2.25
חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי – אזרחי 1-2
הורים לילדים עד גיל 18 1 עבור כל ילד
בוגרי תואר ראשון 0.5-1
אם חד הורית 1, בנוסף לנקודה שאליה זכאים גם הורים המגדלים את ילדיהם בשיתוף

 

מי הם האנשים הפטורים ממס הכנסה?

לאור הדברים לעיל, עולה השאלה המתבקשת, מי פטור ממס הכנסה? אז למרות שיש הקלות במס הכנסה לאנשים רבים, הפטורים ממס באופן מלא הם בעיקר אנשים בעלי נכות רפואית בשיעור של 90% ומעלה. אך, גם אם אתם לא מוגדרים כבעלי נכות רפואית בשיעור המתאים, תוכלו לממש נקודות זיכוי, בהתאם למצבכם, ולהפחית את תשלומי מס ההכנסה המופרשים ממשכורתכם מדי חודש.

 

לסיכום

לפי שיטת המיסוי בישראל, נתח מסוים מההכנסה של משקי בית מועבר למדינה, דרך רשות המיסים. ישנן הקלות שונות הקשורות לנושא של מס הכנסה. אמנם ההטבה המבוקשת ביותר היא פטור מלא מתשלומי מס הכנסה, אך קיימות גם הקלות שונות שנועדו לצמצם את התשלום ולהותיר אצלכם יותר כסף בסוף החודש. הדרכים המרכזיות לצמצום תשלומי מס הכנסה הם ניצול נקודות זיכוי, הגדלת הכנסות פטורות ממס ומימוש הזכות לפטור מלא, במידה ואתם זכאים לכך.

מחשבון

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *