סגנון העיצוב הכפרי וסגנון העיצוב המודרני הינם בין סגנונות העיצוב הפופולריים ביותר. מהו מטבח כפרי או מודרני, ואיך תדעו איזה סגנון עיצוב למטבח מתאים לכם לבית?

 

עיצוב המטבח

בחירת הסגנון העיצובי של המטבח הינה אחת ההחלטות הקשות שתקבלו בנוגע לבית שלכם. המטבח הפך לחלק אינטגרלי וחשוב בחלל הציבורי בבית, והוא אינו מוחלף לעיתים קרובות כמו רהיטים אחרים בבית. אם כן, מדובר בבחירה משמעותית שתלווה אתכם לשנים הבאות, ורצוי שתקבלו החלטה לגביה בכובד ראש.

 

עיצוב

סגנון העיצוב הכפרי שונה לחלוטין מהסגנון המודרני. בסגנון העיצוב הכפרי ישנו ניסיון ליצור אווירה של בית בכפר, ולכן הדגש הוא על בחירת חומרים ודוגמאות שישרו אווירה חמימה ומזמינה. לעומת זאת, בסגנון המטבח המודרני ישנה שימת לב לסימטריות, והדגש הוא על דיוק, פונקציונליות ומראה נקי.

 

חומרים

על מנת לקבל את המראה הכפרי, בסגנון עיצוב זה עושים שימוש רב בעץ וברזל. העץ יכול לשמש גם כמשטח עבודה, "בוצ'ר", הנותן מראה חם ועתיק. באופן כללי, במטבח הכפרי ניתן למצוא פריטים גסים יותר ועבים יותר, המתאימים למטבח אשר נמצא בשימוש יומיומי. בסגנון המטבח המודרני יעשה שימוש דווקא בחומרים דקים ואלגנטיים, ולא בהרבה סגנונות שונים יחד, על מנת שלא ליצור עומס עיצובי.

 

צבעים

יתרונו של סגנון המטבח המודרני, הוא בחופשיות בבחירת הצבעים. תוכלו לבחור צבעים כהים ודרמטיים או צבעים בהירים, וכך או כך המטבח שלכם יראה נהדר. במטבח הכפרי לעומת זאת, נהגו בעבר לבחור צבעים רכים ובהירים בלבד, כיוון שצבעים אלו משלימים את המראה הכפרי והשליו. עם זאת, בשנים האחרונות הפך נפוץ יותר ויותר לבחור גם צבעים אחרים ונועזים יותר למראה המטבח הכפרי.

 

גימורים

מטבחים מעוצבים הם אינם המטבחים הפשוטים של פעם שאתם מכירים. כיום לכל סגנון עיצוב שתבחרו למטבח שלכם יהיה את הטון העיצובי והמיוחד המתאים לו. במטבח הכפרי לדוגמא, תוכלו לבקש את ארונות המטבח עם גימורים בעץ אשר ייצרו מעין מסגרת לארונות ויוסיפו לעיצוב ולמראה הכללי. גם בסגנון המטבח המודרני תוכלו להזמין ארונות מטבח אשר יסתירו את מכשירי החשמל ויצרו מטבח נקי ואחיד אפילו יותר.

 

התאמת המטבח לשאר הבית

זכרו כי המטבח הוא חלק מהחלל הציבורי של הבית, ובשביל לקבל זרימה בתוך הבית שנעימה לעין, עליכם להמשיך עם אותו הקו העיצובי בכל הבית. אם בחרתם כבר סגנון עיצוב לשאר החלל, בחירת המטבח תהיה לכם קלה יותר, שכן האפשרויות שלכם מצטמצמות. אם אתם משפצים את כל החלל, תוכלו לבחור את סגנון המטבח האהוב עליכם ומשם להמשיך ולעצב את כל הבית.

 

לסיכום

בסגנון המטבח הכפרי תקבלו מטבח נעים ומזמין, בו ייעשה שימוש בעיקר בעץ, ברזל ובצבעים בהירים. בסגנון המטבח הכפרי יתקבל מטבח בעל מראה קר ודרמטי, העשוי בפרפקציוניסטיות. אם אתם מתקשים להחליט לאיזה סגנון מטבח אתם מתחברים, תוכלו לשלב אלמנטים שונים משני הסגנונות, ולקבל מטבח כפרי – מודרני העשוי בדיוק לטעמכם.

 

כיסאות בר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *