הרבה שיקולים מנחים אותנו בעת בחירת ספה, אך ללא ספק הפרמטרים המובילים אשר מהווים שיקול מרכזי ומכריע עבור רבים מאיתנו נוגעים למראה של הספה ולרמת הנוחות שלה. לעיתים נדמה שפשרה על אחד מהפרמטרים הללו היא בגדר הכרח. בכתבה הבאה נבחן האם באמת ובתמים מדובר במשוואה בינארית וכיצד מאפיינים שונים של הספה ישפיעו על מידת הנוחות שלה ועל הנראות שלה.

 

סוג הריפוד

האם עדיף לבחור ריפוד ספה מבד טבעי על בסיס כותנה אשר מהווה מצע רך ומזמין או ריפוד מחומר עמיד ומרשים כמו עור משובח אשר קל לתחזק ולנקות? כאשר אנשים מתבקשים להכריע בסוגיה הזאת, כל אחד מגיע בסוף למסקנה אחרת על בסיס מגוון רחב של שיקולים והעדפות.

כך למשל שני אנשים אשר יעדיפו ספת עור עשויים להביא נימוקים שונים לחלוטין. למשל, אדם אחד יעדיף ספת עור על בסיס האסתטיקה האלגנטית שספה שכזאת משדרת, על אף שמבחינתו מדובר בחומר פחות נעים למגע. 

מנגד, אדם אחר עשוי לחשוב שספות עור אינן הספות הכי יפות שקיימות היום בשוק, אך היותן ספות עמידות וקלות לניקוי הופכות אותם לספות נוחות במיוחד למשקי בית בהן ילדים קטנים וחיות מחמד.  

 

עומק וגובה המושב

עומק המושב וגובה המושב הם המאפיינים העיקרים אשר מבדילים בין הספות הסטנדרטיות המוכרות לרובנו לבין ספות הרביצה אשר צברו פופולריות בשנים האחרונות. ספות הרביצה לרוב יהיו נמוכות יותר ממרבית הספות בשוק, והמושב שלהם יהיה עמוק יותר, לפחות 100 ס"מ.

ספות רביצה אומנם יהיו נוחות יותר בעת צפייה בסרטים או בעת מנוחה בסופי שבוע, אך הן פחות נוחות לאירוח בעל אופי יותר פורמלי או לשם ישיבה בחדרי המתנה של קליניקות. מבחינה אסתטית, ספות רביצה יתאימו יותר לחללים בעיצוב מודרני או מינימליסטי. הספות הסטנדרטיות הן יותר ורסטיליות וישתלבו היטב בחללים שונים במגוון סגנונות עיצוב.

 

עובי הכריות

ישנן ספות עם כריות מושב ומשענת כבדות ועבות במיוחד, וספות אשר להן כריות דקות יותר ואווריריות יותר. בדומה למצב בעת בחירת מזרון לשינה, לכל אחד מאיתנו נטייה טבעית כזאת או אחרת, יש שיעדיפו כריות רכות ואווריריות, אחרים דחוסות וקשות ומכאן שלא ניתן להצהיר שסגנון אחד עדיף על משנהו.

מבחינת האסתטיקה, אין כל ספק שלעובי הכריות שעל הספות יש השפעה רבה על מראה הספה המתקבל. התשובה לשאלה איזה סגנון יפה יותר או עדיף תלויה במידה רבה בסגנון העיצובי השולט כמו גם בגודלו של החלל. 

באופן כללי, ניתן לומר שבגלל שספות עם כריות דקות הן בעלות מראה מעודן יותר, הן ישתלבו היטב בחללים קטנים או עמוסים, וספות בעלות כריות עבות לא "יבעלו" או "ילכו לאיבוד" בחללים גדולים. 

כפי שניתן לראות, כאשר אנשים ניגשים לבחור ספות לחלל הסלון, חדר המשפחה או חדר ההמתנה של הקליניקה, הם מונחים על ידי מערכת מגוונת של העדפות ושיקולים. מכיוון שכל אחד מגדיר את המושג נוחות בצורה שונה, ולכל אחד מאיתנו צרכים שונים והעדפות אסתטיות שונות, לא פעם יופי ונוחות יגיעו ביחד, באותה הספה.

יופי או נוחות - מה משפיע יותר על בחירת ספה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *