בימים האחרונים אנו שומעים על עלייה במספר בתי האב שגילו לאחרונה כי הממ"ד שברשותם אינם עומד בתנאים שנקבעו על פי החוק. עובדה זו גרמה לנו לצאת ולבדוק מה הם התנאים שנקבעו, מה החשיבות שלהם ואיך תוכלו להיות בטוחים שהממ"ד שיש ברשותכם (או זה שאתם מתכננים לרכוש בקרוב) עומד בהם? הישארו אתנו ותצאו עם כל המידע החיוני בנושא.

 

ממ"ד – מה זה בכלל?

סביר להניח שאתם יודעים פחות או יותר מהו ממ"ד, ובכל זאת, אנו מחויבים לפתוח מדריך כמו זה בהגדרה מדויקת, כדי שנוכל להיות בטוחים שכל הקוראים מישרים איתנו קו. אז ממ"ד הוא בעצם מרחב מוגן, יש מי שיקראו לו "מקלט" שנבנה בתוך מעטפת של מבנה קיים. הוא נועד לשרת את תושבי מדינת ישראל ולהגן עליהם מפני מתקפות אוויריות כלשהן שעשויות לבוא לידי ביטוי באמצעות אחת או יותר מהמצבים הבאים:

  • הגנה מפני הפצצה של חומר נפץ רגיל
  • הגנה מפני הפצצה עם גזים רעילים
  • הגנה מפני תקיפה באמצעים ביולוגיים, רדיואקטיביים או כימיים

 

מה התנאים ההכרחיים לקיומו של ממ"ד?

כל ממ"ד צריך לכלול בתוכו חלון שיהיה אטום לגזים. ראוי לציין כי מלבד האטימות לחומרים רעילים שעשויים להתפזר באוויר, הוא גם צריך להיות עמיד בפני הדף. שכן, יש לצערנו פגיעות של רקטות שגורמות להדף רב. כך שהחלון צריך לשמור על יושביו מפני הדף חזק שעשוי להביא לפגיעה משמעותית.

בנוסף לכך, צריך להיות גם צינור אוורור. במקרים מסוימים, יש מי שמחברים עליו משאבת חמצן, אך זו תוספת לתנאים הבסיסיים. תנאי הנוסף והחשוב גם כן הוא דלת שאטומה לגזים ומגינה מפני הדף. אנחנו בדקנו את כל הפרטים הללו עם חברות ממ"ד שונות וגילינו כי חברת מרחב מוגן יביל מאפשרת ללקוחות שלה לקבל ממ"דים שעונים על כל התנאים הללו.

 

חשיבות הבחירה בחברה מקצועית בתחום הממ"ד

חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית בתחום זה, פשוט כי מדובר בעניין של חיים ומוות. תחשבו על כך, אתם הרי רוצים להיות בטוחים שאתם ובני משפחתכם תהיו בטוחים בעת מתקפה מכל סוג שהיא שתתרחש בקרבת אזור המגורים שלכם.

 

איך תוכלו לבחור חברה שתספק לכם ממ"ד איכותי שעומד בתנאים?

אם זו הפעם הראשונה שאתם יוצאים לרכוש ממ"ד, אתם צריכים לדעת כי עליכם לערוך בירור מקיף טרם הרכישה. שכן, עליכם להיות בטוחים כי אתם מקבלים את הממ"ד האיכותי ביותר שעומד בתקנים שצוינו לעיל. אנו ממליצים לערוך בירור ברחבי הרשת ולקרוא חוות דעת שנכתבו על ידי גולשים בפלטפורמות הבאות:

  • לשונית הביקורות של גוגל
  • קבוצות פייסבוק
  • פורומים של תושבי הדרום

 

לסיום

עכשיו אתם יודעים מה הם התנאים לקיומו של ממ"ד. כך שאתם יכולים להיות רגועים כי תוכלו לבצע רכישה נכונה של ממ"ד מסוג זה בהמשך. נאחל לכם שיהיה בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *