המציאות של היום לא מאפשרת לנו לעבוד בלי מחשבים ותוכנות ייעודיות. כמעט כל תחום וענף כיום עושה שימוש בתוכנות מסוגים שונים כדי לבצע את המשימות שלו כראוי. אחד מהענפים האלה הוא כמובן ענף הבניין, שעושה שימוש במגוון תוכנות כדי לתכנן ולעצב בניינים באיכות גבוהה. התוכנה כנראה הכי שימושית לביצוע משימה זו היא תוכנת רוויט. המשיכו לקרוא את המאמר הבא כדי לגלות עוד.

 

החברה שפיתחה אותה

נתחיל ראשית כל מהחברה שאחראית על פיתוחה של תוכנת רוויט: חברת אוטודסק האמריקאית. חברת אוטודסק אחראית על פיתוח מגוון תוכנות מלבד רוויט, (למשל כמו אוטוקאד שבבעלותה) והיא בין החברות הדומיננטיות בשוק כיום. התוכנות שלה נועדו לאפשר למעצבים מסוגים שונים לעצב את המוצרים או הבניינים שלהם בצורה נוחה ואיכותית. מהנדסים, אדריכלים, אנשי תקשורת ועוד אנשי מקצוע מסוגים רבים עושים שימוש במוצריה.

חברה שהתפתחה

מהי התוכנה?

תוכנת רוויט היא תוכנה פופולרית ביותר מבית היוצר של חברת אוטודסק אשר מטרתה לספק פתרונות מידול בתחום הבנייה. היא מחליפה את הצורך בשימוש בשרטוטים מנייר שהיו בשימוש רווח בעבר ומאפשרת לבצע את כל תהליך התכנון של הבניין בצורה מסודרת ונוחה לשימוש דרך מחשב.

 

מה היכולות שלה?

התוכנה מאפשרת יצירת מודל תלת ממדי שלם של בניין מהבסיס שלו ועד הבניין הגמור עצמו. היא מאפשרת לשרטט שרטוט דו – ממד בתור טיוטה ולגשת למידע על הבניין דרך בסיס נתונים של מודל הבנייה. התוכנה גם מאפשרת לבצע מעקב אחרי השלבים השונים במחזור החיים של הבניין. זה מתבצע באמצעות כלים שמאפשרים לעקוב אחרי שלבים שונים של הבניין במהלך הבנייה, מהשלב הרעיוני עד שלב התחזוקה או ההריסה.

את היכולות שלה

מי משתמש בה?

תוכנת רוויט היא שימושית ביותר למספר בעלי תפקידים שונים העוסקים בתחום הבנייה. מהמשתמשים העיקריים של התוכנה ניתן למנות מהנדסי בניין, אשר אחראיים על תכנון ועיצוב האלמנט המעשי של בניין. מאחר והם אמונים גם בין היתר על התכנון של חוזק המבנה, על התשתיות שלו ועל הסידור המבני שלו, יש להם צורך רב ביכולת ליצור מודל רב – ממדי של הבניין בצורה מדויקת.

סוג נוסף של בעלי מקצוע שמשתמשים בתוכנת רוויט הוא מהנדסי צנרת. בניין הוא מכונה מסובכת שדורשת הרבה דיוק ותכנון, ואחד מהאלמנטים החשובים ביותר בתכנון בניין כיום הוא היכולת לעצב צנרת עמידה וטובה. בשביל לעשות זאת כראוי ושלא ייווצרו בעיות בהמשך חייו של הבניין, מהנדסי צנרת עושים שימוש בתוכנה ונעזרים בה ליצור תשתית צנרת שתחזיק לשנים רבות עם צורך מינימלי לתחזוקה.

 

לסיכום

תוכנת רוויט היא תוכנה הכרחית וחיונית לבעלי מקצוע רבים בתחום הבניין כיום, ולכן היא בשימוש בקרב גופים רבים העוסקים בענף הבנייה. התוכנה גם עוברת מתוחזקת ועוברת עדכונים בתדירות גבוהה מה שהופך אותה לעדכנית ומותאמת לצרכים האקטואליים של מי שמשתמש בה.

מחשבי עבודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *