אי אפשר להתעלם מן העובדה כי בתקופה האחרונה צצים כל מיני צווים למבנים מסוכנים ברחבי הארץ. עובדה זו גרמה לנו לצאת ולבדוק את העניין באופן מעמיק. שכן, אנשים רבים מתעניינים ורוצים לדעת מה זה אומר מבנה מסוכן ומה המשמעות של הצו המדובר? אם גם אתם מתעניינים בנושא, כדאי שתישארו אתנו ותקראו את התשובות לכל השאלות שיש לכם.

 

מהו צו מבנה מסוכן?

צו מבנה מסוכן הוא צו שהוצא על ידי מחלקת ההנדסה האזרחית של העירייה או המועצה האזורית. מבנה שהוגדר כמסוכן הוא מבנה שהתגלו בו כל מיני פגמים שעשויים להביא לסכנה של היחלשות הבניין או קריסה שלו בסופו של דבר. הסכנות עשויות לבוא לידי ביטוי בכל מיני אופנים, למשל:

  • בחיפוי של רעפים רעועים
  • בחלקי טיח שנוטים ליפול
  • בסדקים גדולים בקירות

מי שגילו כי יש בבניין שלהם את אחד או יותר מהסימנים הללו, צריכים לפנות בהקדם לבירור מעמיק שיבחן האם יש צורך בהוצאת הצו, כדי למנוע פגיעה עתידית של דיירי הבניין והאנשים שנמצאים בקרבת מקום.

מבנים מסוכנים

מהו הטיפול במבנה מסוג זה?

השאלה הנפוצה השנייה שנשאלת על ידי אנשים רבים נוגעת לטיפול במבנה זה. אם הבניין הוגדר כמסוכן, צריך לבדוק מה הסיבות שגרמו לו להיות תחת הגדרה זו. יש לפנות אל מהנדס מומחה באתר החברה למבנים מסוכנים. שכן, עליו לוודא את המצב של הבניין באופן מעמיק. רק לאחר ביצוע בדיקה זו, יוחלט אם מדובר בבניין מסוכן או שמא, בכמה טיפולים קוסמטיים שדורשים טיפול קצר.

 

בעלי המקצוע שיכולים לטפל במבנה מסוכן

יש בעלי מקצוע מסוימים שיכולים לטפל במבנים מסוכנים. ראוי לציין תחילה כי קבלן שיפוצים אינו יכול לטפל במבנה מסוג זה. שכן, הוא לא מורשה לבצע את ההליך, במיוחד במצבים שבהם מדובר במעטפת חיצונית. יש לפנות אל מהנדס מומחה בשיקום מבנים מסוכנים ולקבל את שירותיו בלבד.

מבנים מסוכנים

בחירה בבעלי מקצוע מתאימים

אם אינכם יודעים איך להגיע אל מהנדס מומלץ שבקיא בתחום שיקום המבנים, עליכם לערוך בירור מקיף ברחבי הרשת ולקרוא חוות דעת שנכתבו על ידי מי שעברו את ההליך. כך תוכלו לשמוע מי הם המהנדסים הטובים ביותר בתחום ולפנות אליהם. אנו ממליצים לכם לקרוא כמה שיותר חוות דעת. שכן, כך, תוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים נכון ומאפשרים לעצמכם, לשאר דיירי הבניין ולכל מי שנמצא בקרבת מקום, להרגיש תחושת ביטחון מקסימלית.

 

כמה מילים לסיום המדריך

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מה הוא צו מבנה מסוכן. כעת יש בידיכם את כל הפרטים, כך שנותר לכם רק לפנות אל בעל מקצוע שבקיא בכל הנוגע למבנים מסוכנים. נאחל לכם בהזדמנות זו שתשמרו על עצמכם ושתהיו ערניים בכל הנוגע למבנה שלכם ולמבנים אחרים שנמצאים בקרבת מקום.

מבנים מסוכנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *