מעל חמישים אחוז מהאוכלוסייה מבלה את יומה באורח חיים יושבני. העבודה מאלצת אותנו לשבת מול המחשב, על כיסא. וכך, יותר ויותר אחוזים מהאוכלוסייה מתלוננת על כאבי גב וסובלת מיציבה לא נכונה. כיסא ארגונומי הוא כיסא מובנה בצורה נכונה בריאותית בהתאם לצרכי הגוף.

 

ארגונומיה – מה זה?

המושג ארגונומיה משמעותו סידור וארגון אלמנטים שונים בהתאם ליציבה שלנו ליצירת נוחות מרבית שתשמור על בריאות המשתמש. ניתן למצוא מגוון גדול של אביזרים ארגונומיים בשרד הביתי, החל ממקלדת ארגנומית, עכבר ארגונומי, כסא משרדי ארגונומי ואפילו מחזיק לטלפון.

מה הוא כיסא ארגונומי?

מה מאפיין כיסא ארגונומי?

כיסא ארגונומי, הוא גם כיסא נוח המעוצב בקפידה מבחינת כל האלמנטים העיצוביים שלו. אך בעיקר הוא שם דגש על המבנה שלו, שיהיה מותאם לגוף היושב עליו. כיסא ארגנומי אמור לתת תמיכה לגוף היושב עליו.

 

יש איפה להשעין את הראש והידיים

כיסא ארגונומי יתאפיין במשענת ידיים וראש. מכירים את זה שאתם עובדים מול מחשב, יושבים ומפעם לפעם אתם רוצים לקחת את הראש לאחור, להרפות ולתת לגוף את התמיכה לה הוא זקוק… כך כיסא ארגונומי מפחית את הסיכונים לפציעות במהלך עבודה בישיבה.

 

ניתן לכוונן את הכיסא

כיסא ארגונומי צריך להיות מותאם לגובה המתאים ולכן הוא יהיה ניתן לכינון, יהיה ניתן לנזיז את גובה המשענת, את גובה רגלי הכיסא, והכל במטרה שהכיסא יתן מענה בריאותי למי שנזקק לשבת שעות רבות ביום.

כיסא ארגונומי ניתן לכוונון כך שלא יהיה צורך ליושב עליו לשבת על קצה עצם הזנב ובכך להרוס לעצמו את הבריאות. הוא יוכל להטות את הכיסא וכך להנות מישיבה מוטית

 

אפשר לשבת בצורה נכונה

ישיבה נכונה היא ישיבה עם כפות רגליים על הרצפה. כיסא ארגונומי ישים דגש על כך שגובה הכיסא לא יהיה גבוה מידי. היושב עליו יוכל להגיע לרצפה. אם הכיסא גובה מידי, הוא יוכל לכוון אותו ולהנמיך אותו בהתאם.

 

הגב מקבל תמיכה

בישיבה, החלק שהכי ניזוק הוא הגב. ברגע שיש לגב התחתון תמיכה מספקת, אחוזי הפציעה פוחתים משמעותית. תמיכה בגב תחתון בזמן ישיבה על כיסא, היא קריטית במיוחד כאשר הישיבה היא ממושכת. יש מי שנעזר בכריות ארגונומיות לצורך כך. אך בכיסא ארגונומי, הכיסא מגיע כך מובנה. התמיכה נועדה לשמר את הלורדוזה בגב (השקע המותני הגב, שלא ילך אחורה בניסיון לייצב את היושב על הכיסא).

 

איפה קונים כיסאות ארגונומיים ולמה כדאי להשקיע בהם?

כיסא ארגונומי הוא לא כיסא שניתן למצוא בכל חנות רהיטים. רק חנויות מתמחות מוכרות אותו. יש חנויות כיסאות המוכרות כיסאות כאלו ועוד. השוק מלא במבחר כיסאות ולמרות שאתם לא מתפשרים על נוחות, על העיצוב ועל האיכות, גם לא תצטרכו להתפשר. הדגמים הם איכותיים ומרהיבים. ההשקעה בכיסאות אלו כדאית למי שבריאותו חשובה לו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *