הדפסות גרמושקה הן הדפסות דיגיטליות המתארות את תכנון הבנייה בפירוט רב. ההדפסות כוללות בתוכן הסבר מפורט כיצד הבנייה תיראה, האם היא עומדת בדרישות השונות וכיוצא בזה. את הגרמושקות יש להדפיס באמצעות מדפסות מיוחדות המיועדות לכך בפורמט רחב. זה הכרחי ביותר להדפיס גרמושקה על מנת לקבל היתר בנייה מהרשויות. מה הגרמושקה כוללת? באילו פורמטים ניתן להדפיס את הגרמושקה? כל מה שחשוב לדעת בנוגע להדפסות גרמושקה במאמר הבא.

 

הדפסות גרמושקות – מה זה?

גרמושקה היא תוכנית שבאמצעותה מתארים את הבנייה המתוכננת ומגישים אותה לוועדה. בתוכנית זו עושים שימוש כאשר יש צורך להקים מבנה חדש, או לחילופין, לעשות שינויים במבנה קיים ללא היתר בנייה. הגרמושקה כוללת בתוכה שרטוטים שונים המפרטים כיצד הדירה הדירה תיבנה. יכולים להיות מפורטים בה פרטים כגון כמות הקומות בבניין, חדרי מדרגות בבניין, אורך ורוחב המבנה, שטח הדירה ועוד.

מקור המילה גרמושקה הינו מהשפה הרוסית. הסיבה לכך שנעשה שימוש במילה זו היא עקב כך שהדף בו עושים שימוש דומה בצורה שלו לאקורדיון.

 

איך מדפיסים גרמושקה?

על מנת להדפיס גרמושקה יש לעשות שימוש במכונה להדפסה דיגיטלית ייעודית לכך. לא ניתן להדפיס גרמושקות במדפסות רגילות. כמו כן, ההדפסות צריכות להיעשות בפורמט רחב, כך שיהיה ניתן להדפיס דפים ברוחב בלתי מוגבל. הדבר הכרחי מכיוון שלא ניתן לבנות תוכנית ברורה באמצעות דפים ממדפסת רגילה. הדרישות המקצועית מחייבות הדפסה בפורמט זה, על מנת לקבל היתר בנייה.

לפני ששולחים את קובץ הגרמושקה להדפסה, בררו מהו קנה המידה האופטימלי להדפסה עבורכם. במרבית המקרים קנה המידה הרצוי הוא 1:50, אך זה עשוי להשתנות לעיתים בהתאם לאדם שמקבל את הגרמושקה. לכן, רצוי לשאול זאת טרם ההדפסה.

 

באילו פורמטים ניתן להדפיס את הקבצים?

קובץ הגרמושקה ניתן להדפסה במרבית סוגי הקבצים, כמו לדוגמה: PDF, JPG, JPEG ועוד. הבחירה אם להדפיס קובץ תמונה או מסמך עשויה להשתנות בהתאם לאופן הגרמושקה. אפשר להתייעץ עם קופיאין בית דפוס טרם ההדפסה.

 

מהי הסיבה לכך שהכרחי להגיש גרמושקה?

על פי החוק, לא ניתן לבנות ללא היתר בנייה. מדובר בעבירה פלילית שעשויה לגרור קנסות כבדים, צו הריסה ובמקרים חמורים יותר אף מאסר ממושך. את הגרמושקה יש לשלוח לוועדה המקומית, כך שהוועדה תוכל לבחון את תכנון הבנייה. תפקידה של הוועדה הוא לבדוק אם לא קיימת חריגה מהשטח בו רוצים לבנות. כמו כן, ושאין כל פגיעה בתשתיות או בשטחים אחרים (שטחים פרטיים, פתוחים וכו').

 

לסיכום

הדפסות גרמושקה מיועדות עבור אדריכלים ואלו העוסקים בבנייה. מדובר בתוכנית בנייה מפורטת שאותה יש לשלוח לוועדה המקומית במטרה לקבל היתר בנייה. את הגרמושקה מדפיסים בבית דפוס באמצעות מדפסות דיגיטליות המיועדות לכך וניתן להדפיס הן כקובץ תמונה והן בתור מסמך PDF.

תמונה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *