קניתם בית לפני כמה שנים כזוג, חשבתם ששני חדרי ילדים יספיקו ואז נולדו לכם שני זוגות תאומים? החלטתם שהכי כיף לגור כולם ביחד ואחותכם עם המשפחה שלה עוברים להתגורר ביחד איתכם? רוצים לבנות חדר משחקים לכלב? בעצם מה זה משנה מה הסיבה – אתם פשוט מעוניינים לבנות קומה נוספת לבית שלכם.

וכמוכם – רבים אחרים. כיצד ניתן לעשות זאת? מה השלבים? כמה זמן תיקח הבנייה ומה הקשר בין חומר שנקרא טיט והבנייה שלכם? רמז – קשר הדוק במיוחד.

 

 בודקים אפשרויות

זה נפלא שאתם רוצים לבנות קומה נוספת, אבל הדברים צריכים להיעשות בהתאם לחוק במדינת ישראל (חבל להתפתות להתקדם ללא אישורים הנחוצים, זה משהו שיתגלה בסופו של דבר). אז מתחילים עם בדיקה – האם יש לכם בכלל אפשרות להגדיל את כמות הקומות ואת שטחו של הבית. ברגע שגיליתם שזה אופציונלי, צריך להציג תוכניות בנייה, למחלקה הרלוונטית בעירייה של מקום המגורים שלכם. קיבלתם אישורים? מתחילים לבנות.

 

 אופציות שיפוץ

כרגע קיימות שתי שיטות בנייה עיקריות – בנייה "רגילה", שבה בונים קומות נוספות כאילו בונים את הבניין מאפס, בעזרת מוטות ברזל וצמנט. השיטה השנייה היא שיטת הבנייה ה"קלה", שבה הקירות מגיעים אליכם מוכנים מהמפעל, בו הוזמנו לפי המידות המדויקות שלכם. האם יש העדפה לשיטה אחת על פני השיטה השנייה? לא באמת. כן חשוב לציין, ששיטת הבנייה ה"קלה" תיקח פחות זמן מאשר השיטה של הבנייה ה"רגילה".

 

 יסודות הבית זה העיקר

בכל מקרה שבו רוצים להוסיף חדר, קומה, עליית גג או כל דבר שעומד להוסיף משקל על יסודות הבניין, דבר ראשון שבודקים, זה האם יסודות הבית יעמדו בעומס החדש. במידה ויסודות הבניין אינם חזקים מספיק – דואגים לחזק אותם בטרם מתקדמים עם הבנייה. חשוב להדגיש שמדובר באחד השלבים הקריטיים ביותר בבניין, שאי אפשר להקל ראש בו.

 

 מה זה טיט ואיך הוא קשור לעניין?

טיט זהו חומר בניין שנועד לחבר לבנים. ללא ספק מדובר בחומר בנייה שתעשו בו שימוש נרחב במסגרת הבנייה שלכם. בנוסף, חומרים דוגמת טיח וחצץ יהיו נחוצים לכם בשלבי הבנייה השונים.

 

 חשיבות חומרי בניין איכותיים

לא חוסכים על חומרי בניין איכותיים באמת. כן, אפילו אם ישנה הרגשה קטנה שאנחנו "רק" מוסיפים קומה ולא בונים את הבניין מאפס ואפשר להקל ראש באיכות החומרים. אז זהו, שאי אפשר.

 

 ולשאלת השאלות – כמה זמן תיקח לנו בנייה של קומה נוספת?

הכל תלוי כמובן בסוג הבנייה שתבחרו, כאשר הבנייה ה"קלה, כאמור, תיקח פחות זמן מאשר הבנייה ה"רגילה". בכל אופן, כדאי להתכונן לפרק זמן שבין מספר חודשים לעד כדי שנה לערך, תלוי בכמות חדרים, גורמי מדרגות, עליות גג ועוד, שתבחרו להוסיף לקומה שנייה של ביתכם.

טיט בנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *