אתם נמצאים בשלב הזה בחיים שבו אתם מנסים לבחור את המקצוע שיתאים לכם לחיים? אם כך, ברור מדוע אתם מרגישים מבולבלים. אומנם זה נכון שהרבה אנשים ברי מזל יודעים כבר מגיל צעיר שהם רוצים להיות טייסים, רופאים או עורכי דין, אך לא אצל כולנו זה המצב. לכן, אם גם אתם מתלבטים בין כמה תחומים שונים אתם יכולים להיות רגועים, לדעת שאתם לא היחידים שזה קורה להם ולקחת את הזמן כדי לבחור את מה שמתאים לכם. אומנם זה נכון שיש לא מעט אנשים שלמדו תחום מסוים ובסופו של דבר עובדים בתחום אחר, אך זו כמובן לא השאיפה של מי שנרשם ללימודים. לכן עדיף לחשוב על הדברים לעומק ולבדוק לא רק את העניין שלכם בתחום שאתם חושבים ללמוד אלא גם את פוטנציאל הרווח והפרנסה. אם גם אתם, כמו לא מעט אנשים, מתעניינים בתחומים כמו אדריכלות ועיצוב פנים, כדאי שתדעו שזה תחום שיש בו אומנם תחרות, אך יש בו גם אפשרות להרוויח בצורה נאה. מה שכן, זכרו שהכול תלוי בכם ולכן כדאי שתסללו לעצמכם את הדרך לקריירה מוצלחת כבר מעכשיו, כי למה שתדחו את העניין?

נתונים וסטטיסטיקות

איפה כדאי ללמוד?

האמת היא שאחת מהשאלות הכי חשובות שיש להתייחס אליהן כאשר חושבים על לימודי ארכיטקטורה ועיצוב פנים, זו השאלה איפה רוצים ללמוד. אם בעבר האופציה היחידה כמעט הייתה הטכניון בחיפה, הרי שהיום זה לא המצב. לכן כדאי לחשוב על עוד אוניברסיטאות בארץ, על מכללות שונות ואפילו על האפשרות של לימודים בחו"ל. אדריכלות ועיצוב פנים זה מסוג אותם המקצועות שבהם גם למדינות אחרות יש הרבה מה להציע לנו, אז למה שלא תשקלו זאת בחיוב? לא חסרים ישראלים שבוחרים, בסופו של דבר, להרחיק עד איטליה כדי ללמוד אדריכלות או עיצוב פנים, והאמת היא, שיש בכך יתרון. איטליה היא ערש התרבות ואם יש משהו שמפותח בה מזה מאות שנים – זו הארכיטקטורה. תארו לעצמכם ללמוד אדריכלות בין בניינים מרהיבים כמו אלה שמחכים לכם בפירנצה! אין ספק שמי שלומד שם מגיע עם ערך מוסף אח"כ להקמת העסק הפרטי שלו בארץ ולכן בהחלט שווה לשקול את האפשרות הזאת בחיוב, למרות המאמץ הנדרש.

מה עושים אחרי סיום התואר?

בין אם תבחרו ללמוד ארכיטקטורה ועיצוב פנים בישראל ובין אם תרצו לנסוע למקומות נפלאים באיטליה כדי ללמוד את התחומים הללו, השאלה החשובה היא מה תעשו בסיום הלימודים. יש אנשים שלא ירצו בכלל לחשוב על הקמת משרדים עצמאיים או עסקים פרטיים, ואילו אחרים לא יוכלו לחשוב על להיות שכירים. ואתם? מה מתאים לכם יותר? אין תשובה אחת נכונה לשאלה באיזה אופן כדאי לעבוד אחרי הלימודים, אך מה שבטוח זה שכדאי לכם בשנים הראשונות לצבור ניסיון תעסוקתי. לכן כדאי לחפש, עוד לפני תום הלימודים, את המקומות שבהם תרצו לעבוד, כי אם אתם יכולים בהתחלה ללמוד מהטובים ביותר, אז למה שתתפשרו על פחות מזה? אתם תראו שאומנם תהיה לכם תחרות בתחום הזה בארץ אך אין ספק שמדובר על תחום מעניין ויצירתי ביותר, אז למה אתם מחכים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *