מגיפת הקורונה גרמה לזינוק חד בהתעניינות של הישראלים בתחום הגינון והצמחייה, וכן לעליה ברכישת צמחים – בהתאם.

עציצים לבית, פרחים לאדניות במרפסת או צמחי תבלין וירק לערוגת הירק בגינה, הצמחייה המבויתת התפשטה לאלפי בתים מצפון ועד דרום, וחוץ מהאפשרות להזמין הביתה מזון ובגדים, ניתן כיום להזמין גם סוקולנטים, מונסטרה מאנקי או נענע. כדי לעשות סדר בבלאגן, הנה 4 שלבים להזמנת צמחים הביתה בצורה יעילה ומוצלחת.

 

תכנון מוקדם

בין אם מדובר בסוג משתלה אונליין – און ליין, באתר בגדים או ברשת אלקטרוניקה – תכנון מוקדם הוא בדרך כלל המפתח לקנייה חכמה. קנייה שקולה ומתכוננת תיעזר לכם להיצמד לתקציב, ולקנות את הדברים שהתכוונתם לקנות בלי להתפתות להוצאות נוספות. תכנון קניית צמחים הוא חשוב גם הוא כיוון שיש משמעות למטרה שהצמח אמור למלא, או לתנאי הגידול והטיפוח שהוא דורש. את תהליך הקניה במקרה הזה נחלק לארבעה חלקים:

 

  1. איסוף נתונים

נכון, זה נשמע קצת כמו מחקר, אך חשוב להבין כי לא ניתן לגדל כל צמח בכל בית. האם יש לכם מרפסת? לאיזה כיוון היא פונה? מאילו כיוונים מגיע האור במהלך רוב שעות היום? באיזו קומה אתם גרים? ובאיזה אקלים? התייחסות לכל השאלות הנ"ל תספק לכם נתונים התחלתיים חשובים לגבי סביבת הגידול שתוכלו לספק לצמחים השונים, ותסייע לכם בבחירת הצמח האידיאלי.

 

  1. קביעת מטרה

לשם מה אתם רוצים את הצמח? האם מדובר באדנית לעשבי תבלין על אדן חלון המטבח? עציץ ירקרק שיפיח חיים בחדר העבודה שלכם? או צמח מטפס מרשים שתוכלו להדגיש איתו את המרפסת או המבואה? קביעה של מטרה ברורה לצמח שאתם רוצים לקנות תסייע לכם, וגם לאנשי המשתלה לבחור את הצמח שימלא אותה בצורה הטובה ביותר. בעלי עניין יכולים להעמיק מעט אודות משפחות הצמחים השונות והמטרות שכל אחת מהם מספקת, מה שיקל על בחירת סוג הצמח המתאים לה.

 

  1. העדפות

על טעם ועל ריח אין להתווכח, ובכל בית חיים אנשים עם העדפות מעט שונות. בעוד אחרים נמשכים לצבע האדום ולפריחה, אחרים יעדיפו להישאר נאמנים לעלים הירוקים, ובעוד לחלק מן האנשים יש עניין בטיפוח שוטף של צמח מיוחד (או כמה), אחרים המנהלים שגרת יום עמוסה יהיו מעוניינים ברכישת צמחים קלים לתחזוק. ככל שתקדימו להגדיר את ההעדפות שלכם לגבי צבע, צורה, מאפיינים, ריח ואופן תחזוקה – ככה בחירת הצמח תהיה קלה ופשוטה יותר.

 

  1. הזמנה מרחוק

מגפת הקורונה יצרה מציאות חדשה ובה יציאה מהבית אינה עניין שגרתי. לכן, משתלות רבות החלו להציע הזמנת צמחים באופן טלפוני או מקוון, והן ידאגו לספק לכם את הצמחים הרצויים בהקדם, ועד פתח הבית. חיוג למשתלה והתייעצות עם עובדיה, או שיטוט באתר האינטרנט ובחינת מגוון הצמחים הם השלב האחרון העומד ביניכם לבין פינה חדשה, ירוקה ורעננה בבית.

זהו! ברגע שהגעתם למסקנה (לבד, או בסיוע נציג המשתלה) אפשר לבצע הזמנה הביתה. הצמחים יגיעו תוך כמה ימים לפתח ביתכם ותוכלו לשתול אותם איפה שתרצו, להשקות ולטפח, ליהנות מפינה של טבע ומריח נעים – גם בתוך הבית, וגם בזמן הקורונה.

 

צמח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *