אם אתם נמצאים לקראת חתימה על חוזה לרכישת דירה, בטח כבר יצא לכם לשמוע את המושג בדק בית. שאלו אתכם האם כבר עשיתם בדק בית, מתי אתם מתכננים לעשות בדק בית, ועוד שאלות דומות. אם לא ממש ברור לכם על מה כולם מדברים, ומה בדיוק הפירוש של שתי המילים הללו, הגעתם למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך ברור שבו תוכלו למצוא את כל מה שאתם רוצים לדעת על בדק בית.

 

מה זה בכלל בדק בית?

בדק בית הוא תהליך שמבצעים בנכס נדל"ני. מטרתו של בדק הבית היא לוודא שהנכס הספציפי עומד בכל הדרישות והתקנים המקצועיים, שאין בו ליקויי בנייה או בעיות, ואם יש, אז לבדוק כיצד אפשר לתקן ולפתור את הבעיות. את בדק הבית לא מבצעים הקונים, אלא איש מקצוע – מהנדס בניין. מדובר על אבחנה חשובה, מכיוון שהראיה של איש מקצוע היא שונה לחלוטין מהראיה שלכם, ומה שהוא רואה אתם לא בהכרח יכולים לראות.בדק בית

מתי עושים בדק בית?

בדק בית נהוג לבצע בארבעה מקרים עיקריים:

  1. המקרה הראשון הוא כאשר אתם רוכשים דירה מקבלן. מכיוון שאדם מן השורה לא מכיר את כל תקני הבנייה יש חשש שהקבלן חיפף בדברים מסוימים, ולכן חשוב מאוד שעין מקצועית תעבור על הנכס.
  2. המקרה השני הוא לפני רכישת דירה מיד שנייה. כאן לא צריך להסביר מדוע אנו מעוניינים לבצע בדיקה מקיפה ויסודית של הנכס.
  3. המקרה השלישי הוא תוך כדי בניית הבית. היתרון המשמעותי של בדק בית במקרה כזה הוא היכולת לעלות על בעיות וליקויים כבר בזמן אמת ולתקן אותם במהירות.
  4. המקרה הרביעי הוא תוך כדי שיפוץ הדירה, והוא דומה בעצם למקרה הקודם.

 

מה עושים בבדק בית?

בדק בית, כפי שכר בטח הבנתם, הוא בדיקה יסודית ומקיפה של כל המערכות שיש לנו בבית, ויש לא מעט. ניתן לבצע רק חלק מהבדיקות, או את כל הבדיקות. הבדיקות כוללות בדיקה יסודית ומקיפה של הצנרת וחיפוש אחר נזילות ורטיבות. בדיקה נוספת היא בדיקה של האיטום, מדובר על נקודת תורפה בהרבה מאוד בתים ומבנים וכדאי להקפיד עליה.

הבדיקה השלישית היא בדיקה של קרינה וגז ראדון, זהו גז שנפלט מהאדמה ועלול להיות מסוכן, ולכן בבתים צמודי קרקע חשוב להקפיד על הבדיקה. בדיקה נוספת היא בדיקה של מערכת החשמל של הבית על מנת למנוע תקלות, עומס יתר על המערכת, ותקלות אחרות.

 

סיכום

בדק בית היא בדיקה מקיפה ויסודית מאוד שעורך איש מקצוע. מטרת הבדיקה היא לעבור על כל המערכות שיש בבית ולוודא שאין בהן בעיות ותקלות, ואם יש כאלה אז להצביע עליהן ולפתור אותן כמה שיותר מהר. כדאי לבצע בדק בית בכל המצבים שהצגנו, ולא רק ברכישת דירה מיד שנייה.

בדק בית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *