היפוך עובר הינו הליך רפואי הנדרש במצבים בהם העובר לא התהפך בעצמו בזמן ההיריון. מדובר בהליך רפואי מורכב, המצריך מומחיות בתחום, ובמידה ונעשה באופן רשלני – עלולה להישקף סכנה לחיי העובר וליולדת. אז האם תמיד בכל כישלון בביצוע היפוך עובר הדבר ייחשב לרשלנות רפואית ומה כדאי לעשות בנדון? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית תחשב לכזאת בכל מקרה בו הצוות הרפואי לא נתן טיפול רפואי נדרש, אבחן באופן שגוי מצב רפואי או לא אבחן כלל, פספס תסמינים פתולוגיים, נתן טיפול רפואי באופן לא מקצועי או באופן החורג מהפרוטוקול הרפואי הכללי ועוד, וכל זאת במיוחד אם כתוצאה מכך נגרם נזק למטופל.

 

מה זה היפוך עובר?

בשלבי ההיריון המתקדמים אמור העובר להתהפך ברחם אימו כאשר ראשו פונה כלפי מטה, וזאת על מנת לאפשר לו להיוולד עם הראש קדימה. במידה ולא התהפך יבוצע היפוך. היפוך עובר הוא טיפול רפואי (שלרוב יהיה כואב) בו רופא מומחה מסובב את העובר באופן מלאכותי, וזאת על ידי תנועות סיבוב ולחיצה על הבטן.

 

מתי יש צורך בהיפוך עובר?

יהיה צורך בהיפוך עובר כאשר העובר לא התהפך בחלון הזמנים בהם צריך להתהפך. קיים חשש כי אם לא התהפך בזמן בהמשך לא יהיה לו די מקום להתהפך ואז עלול להיוולד בתנוחת עכוז שהיא מסוכנת. על כן, נעשים מאמצים רפואיים להיפוך עובר.

 

האם כישלון בהיפוך עובר יחשב לרשלנות רפואית?

לא תמיד היפוך עובר יכול להצליח וזאת מסיבות שונות. במצבים בהם ההיפוך נכשל וגרם לנזק ליולדת או נכשל מסיבה שאינה מצבה של הולדת אלא היות והרופא עשה את הפעולה באופן שאינו מקצועי ונכון, אכן הדבר יחשב לרשלנות רפואית. זאת במיוחד היות וכישלון בביצוע היפוך עלול לגרום לנזק ליולדת ולעובר.

 

מה ניתן לעשות במקרה של רשלנות רפואית?

במקרה של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית. הגשת התביעה תעזור ליולדת לקבל פיצויים כספיים עבור טיפולים רפואיים נדרשים בשל הנזק שנגרם לה ולשקם את חייה ואת חיי תינוקה במידה וגם הוא נפגע.

 

האם יש צורך בעורך דין?

לצורך תביעה בגין רשלנות רפואית מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין המתמחה בתחום. כדאי להיעזר בעורך דין מקצועי ובעל המלצות רבות, וכן בעל ניסיון רב בתביעות מסוג זה.

 

לסיכום – כישלון בביצוע היפוך עובר יכול להיחשב לרשלנות רפואית

היפוך עובר הינו הליך רפואי מורכב ונדרש במצבים בהם העובר לא התהפך בעצמו. ישנם מצבים בהם ההיפוך נכשל ובמידה וההליך נכשל בשל ביצוע ההיפוך באופן רשלני ישנה עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. במצב כזה מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום, שיוכל לייצג אתכם בבית המשפט ויסייע לכם לקבל את הפיצויים הנדרשים עבורכם.

חוֹק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *