כשזה נוגע לספות, כל אחד אוהב את הספה שלו קצת אחרת.

כמות המושבים, צורת הספה וגודלה, סוג הריפוד ואפילו מספר הכריות המועדף – כל אלו היבטים שנלקחים בחשבון בעת הרכישה של הרהיט המבוקש.

פרמטר חשוב למדי בתחום זה הינו הכיסוי לספה – יריעת בד אשר עוטפת את הספה ומעניקה לה חזות הולמת.

בכתבה הבאה נציג יתרונות וחסרונות של פריט זה, כמוצר משלים לספה.

 

מחייה ספות ישנות

רכישת ספה היא הוצאה כספית לא מבוטלת, שלא כולם יכולים להרשות לעצמם. לכן משקי בית רבים מתפשרים על ספת החלומות ומביאים במקומה ספה זולה או משומשת אשר לא תמיד נראית הכי טוב. לעיתים הויזואליות היא לא הבעיה היחידה – גם הריפוד עשוי להתגלות כעשוי מחומר גלם ירוד, בעל מרקם גס מדי או פשוט לא נח לישיבה.

כאן נכנס הכיסוי לתמונה. באמצעות כיסוי לספה ניתן ליצור את ספת החלומות גם מהגרוטאה הכי ישנה בשוק. מתחת לכיסוי הספה לא רואים את הפגמים של הרהיט המקורי ולכן הם אינם מהווים כל בעיה. כיסוי לספה יוצר פתרון ויזואלי ומוחשי מוצלח מאין כמותו, ובמחיר נח לכל כיס.

 

לא יושב לי

חסרונו הבולט ביותר של הכיסוי הוא "חוסר הזרימה" שלו עם הספה שמתחתיו. לא פעם נפרש הכיסוי הרצוי מעל הספה, ואז מתגלה עובדה מצערת: הכיסוי אינו יושב בול על הרהיט, ונוצרים קמטים, גלים ותפיחות שמעיבים על חווית הרביצה. אכן מקרה מצער.

יחד עם זאת, חשוב לציין שמדובר בחיסרון מינורי למדי בהשוואה ליתרונותיו הגדולים של הכיסוי, וגם אותו ניתן לפתור. באמצעות גורמי עזר כגון כריות נוספות או קליפסים במקומות הנכונים ניתן להושיב את הכיסוי על הספה כראוי ללא כל אותן השתפכויות מהצדדים ועודפי בד מיותרים.

 

קשה להתלכלך, קל להתנקות

כולנו מכירים מניסיון אישי את נטייתה של הספה להתלכלך. במבה שנאכלה על הספה תשאיר פירורים לנצח בין חריצי הספה, עד שיקום מישהו אחראי ויבצע את הניקיון הגואל – תהליך מורכב שממש לא כיף לעשות כל יום. גם כתמים שהצטברו על הספה דורשים פרויקט מיוחד שדורש את מיטב חומרי הניקוי והידיים המקרצפות, על מנת להסירם כראוי.

לא כך עם כיסוי הספה. עקב האלסטיות שלו לכלוכים פחות מצטברים עליו ובתוכו – מה שגורר מלכתחילה אקט ניקוי פשוט יותר. בנוסף, עבור ניקיון יסודי של ספה עם כיסוי כל שצריך לעשות הוא להפשיט את הספה מהכיסוי ולשלוח אותו למכונת הכביסה. ניקיון מהיר ואיכותי במינימום זמן ומאמץ – ללא ספק מדובר בפתרון המועדף.

 

מחפשים ומכסים

הצטיידות בכיסוי לספה דורשת הליך חיפוש ממושך יותר, מכיוון שלאחר שנמצאה הספה צריך עדיין למצוא לה את הכיסוי הייעודי המתאים. למי שאין זמן או חשק להתעסק בזה עדיף לקנות ישירות ספה שאינה מצריכה כיסוי, אבל לכל יתר האוכלוסייה מדובר בהחלט בהשקעת זמן משתלמת שבטווח הארוך תניב רק יתרונות.    

 

סלון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *