ייפוי כח מתמשך הוא מסמך וסטטוס משפטי המאפשר לרבים להשיג את הסיוע הקבוע והנדרש עבורם, בהחלטות ובתפקוד בשלל תחומים שונים הנקבעים על ידו. ייפוי כח מתמשך נפוץ ונהוג במצבים בהם אדם מסוים אינו כשיר להחליט החלטות בנוגע לאלמנטים שונים בחייו, וזקוק לאדם שייקח את התפקיד על עצמו תוך שדואג לטובתו האישית של מייפה הכח. כדי להבין מה בדיוק המטות של ייפוי כזה, לפניכם הכל על ייפוי כח מתמשך – מה ז ניתן להשיג בזכות זה?.

 

מה הוא ייפוי כח מתמשך?

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי בו מייפה הכח, מכל סיבה והגבלה שהיא בחייו, מסמיך את מיופה הכח בו בחר, לנהל עבורו אספקטים ותחומים מסוימים בחייו ולנהל את החלטותיהם וניהולם. ייפוי כח מתמשך מקבל תוקף משפטי ומאשר למיופה להחליט, לשנות, ולנהל את ענייניו האישיים והבירוקרטיים של מייפה הכוח שבחר בו לתפקיד מתוך אמונה, שירצה בטובתו ויקדם את האינטרסים שלו כאשר הוא לא מסוגל לכך.

מדובר במסמך קריטי וגורלי שייעודו הוא למעשה להסמיך אדם, לנהל את חייו וענייניו של אדם אחר – ולכן חשוב מאד לערוך אותו בצורה המיטבית, יחד עם עו"ד יפוי כח מתמשך מומלץ.

 

מה מטרותיו ומה ניתן להשיג מייפוי כח מתמשך?

מטרותיו של ייפוי הכוח המתמשך הן באופן מרכזי, לסייע לאדם שאינו כשיר עוד לדאוג לענייניו ולהחלטות חייו, לעשות זאת בעזרת אדם קרוב, שנבחר על ידו, אדם שהוא סומך עליו שיעשה זאת בצורה הטובה ביותר. המניעים המרכזיים לעריכת ייפוי כוח מתמשך, הם במצבים בהם האדם מתמודד עם מחלה שמונעת ממנו להחליט החלטות באופן כשיר ורציף, או במצבים של מוגבלות נפשית מסוימת, וכדומה.

 

כיצד עורך דין יכול לסייע בייפוי כח מתמשך?

עורך דין הוא חלק הכרחי מעריכת ייפוי כח מתמשך ובעזרתו, ניתן לערוך את ההסכם ולהכניס אותו לתוקף. כדי לבצע ייפוי כח מתמשך חוקי ומאושר יש צורך בחתימת מייפה הכח והממנה, חתימת מיופה הכח שנבחר לסמכות זו על ידי הממנה, וכן את אישורו הסופי של עורך דין ואת עריכתו בהתאם לנהלים הנדרשים בחוק.

 

לאיזו תחומים תקף ונוגע ייפוי הכח המתמשך?

ייפוי הכח המתמשך, מגדיר בעצם לאיזה תחומים ועניינים הוא נוגע, והעניין נתון לחלוטין לבחירת והחלטת מייפה הכוח. למשל, מייפי כוח רבים יבחרו להעניק ייפוי כח מתמשך רק לעניינם הבריאותיים מאחר והם מתמודדים עם מחלה קשה, ומנגד מייפי כוח אחרים ירצו להעניק ייפוי כח מתמשך לקרובם רק במקרים של עניינים כלכליים, מאחר ומחלתם נוגעת לבזבוז ולהתנהלות שגויה על ההון שצברו.

לפי החוק, מייפה הכוח מחליט במסמך ייפוי הכוח שנערך ונחתם יחד עם עורך דין – את כל התחומים בהם המסמך הזה יהיה באמת תקף וייתן את הסמכות בהחלטות וניהול חייו למיופה הכח שנבחר.

ייפוי כח מתמשך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *