משכנתא היא הלוואה שניתנת ע"י הבנק לצורך רכישת דירה. מכיוון שמחירי הדירות בארץ בשנים האחרונות גבוהים במיוחד, מה שהפך בעלות על דירה לחלום בלתי מושג – רוב קוני הדירות בארץ נאלצים לקחת משכנתא.

חשוב לזכור שכיום ניתן לקבל מידע על משכנתאות מגורמים שונים, למשל מדריכים, כתבות עיתונאיות, פורומים באינטרנט וברשתות החברתיות ועוד. עם זאת, יש לזכור שמשכנתא היא הלוואה אישית ולכן אין משכנתא אחת דומה לרעותה.

בנוסף, הבנקים מעסיקים יועצי משכנתאות משלהם שישמחו להסביר לכם על הנושא, אך יש להם אינטרס כפול – הן לשווק לכם את הבנק שבו הוא עובד והן את המשכנתא הספציפית שבנק זה מציע.

 

יועץ משכנתאות

אחת האפשרויות היא לפנות ליועץ משכנתאות פרטי שעובד בצורה עצמאית ללא תלות בבנק.  מקצוע יועץ המשכנתאות נכנס לחיינו בסערה בשנים האחרונות, אבל כמו כל מקצוע חדש  גם ייעוץ משכנתאות הוא הלכה למעשה תחום פרוץ. עם זאת, ההערכות הן שכיום כ20% עד 30% מנוטלי המשכנתא מתייעצים עם יועץ משכנתאות עצמאי

למשל, למקצוע זה אין כיום הגדרה, פיקוח ובקרה, הוא אינו מצריך עמידה בקריטריונים מקצועיים שונים ובתהליכים שונים של רישוי ואינו מצריך לימודים רלוונטיים (ראיית חשבון, כלכלה וכו') ו/או ניסיון כלשהו בתחומים משיקים. המשמעות היא שכמעט כל אחד עם קצת ידע כלכלי יכול להיות יועץ משכנתא.

מומלץ תמיד אפשר לבדוק את הניסיון של יועץ המשכנתאות, לקבל המלצות מלקוחות מרוצים, לבדוק הסמכה מקצועית ועוד אבל אפשר גם אחרת, כלומר לרדת לשורש העניין ולבדוק האם בכלל כדאי לפנות או לא ליועץ משכנתאות. אז כדאי או לא ? המשיכו לקרוא וגלו בעצמכם.

 

אישה מחזיקה משקפיים

 

 

היתרונות של ייעוץ משכנתא

ייעוץ משכנתא מקצועי ואיכותי יכול לחסוך הרבה זמן (שכידוע בימינו שווה הרבה כסף)ואנרגיה בהתרוצצויות ובבדיקות ובעיקר – את הצורך להתעמק בחישובים מורכבים שמצריכים מינימום דוקטורט בכלכלה. בנוסף, ייעוץ משכנתאות טוב יכול לחסוך הרבה כסף מסיבה נוספת – יועץ משכנתאות יכול (במידה והוא מכיר את הבנק) להשיג תנאי מימון טובים יותר.

 

החסרונות של ייעוץ משכנתא 

ייעוץ משכנתא עולה כסף ולעיתים הוא כלל לא נחוץ, כך שאתם יכולים בכוחות עצמכם עם קצת מאמץ להשיג את אותן התוצאות, הן מבחינת הריבית והן מבחינת הרכב המשכנתא. במקרים מסוימים אפילו ניתן לקבל תוצאות טובות יותר לבד בלי יועץ משכנתא.

עם זאת, לעיתים קשה להבחין אם יועצי משכנתאות הם אכן אובייקטיביים ואין להם אינטרסים עסקיים, כלומר אם הם למעשה עובדים מול בנק מסוים מבלי לחשוף זאת בפני לקוחותיהם. יועצים אלו יובילו את הלקוחות לעבר בנק מסוים ויימנעו מהם לקחת משכנתא בבנק אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *