זיהוי נזילה מורכב משני שלבים – ההבנה כי בצנרת קיימת נזילה והגילוי של המקור המדויק שלה.

ראשית יש להבין האם בכלל קיימת בצנרת נזילה.

לאחר מכן יש להבין את מקורה. לצורך כך, יש לנקוט בטכניקה מובילה ומתקדמת לאיתור נזילות, אולם לא די בכך.

גם לאחר זיהוי הנזילה, יש לנקוט באמצעי טיפול שימנעו נזק רחב יותר לסביבת הצנרת וימנע נזילה חוזרת.

 

סוגי נזילות

נהוג לאבחן בין שני סוגים של נזילות. הסוג האחד נוגע לנזילה במערכת המים הנקיים, קרי המים המובלים באמצעות הצנרת אל הברזים בבית. בצינורות אלו מצוי לחץ מים תמידי ונזילה באחד מהם פירושה זליגה תמידית של מים אל הקיר או הרצפה.

הסוג השני הוא נזילה במערכת הניקוז, קרי בצינורות המובילים את מי הניקוז של הכיורים, השירותים והאמבטיות. לחץ המים בצינורות אלו הוא לא קבוע והוא לא מושפע מלחץ מלאכותי וגבוה המצוי בצנרת המים הנקיים, אלא מושפע מכוח המשיכה בלבד.

 

זיהוי נזילות באופן עצמאי

על מנת לזהות האם בכלל קיימת נזילה, ניתן לבדוק האם שעון המים מסתובב, חרף העובדה שכל הברזים בבית סגורים. לעיתים הזיהוי יהיה על ידי הבחנה בבעיית עובש או רטיבות בקיר או ברצפה שיעידו על נזילה. לעיתים חלחול מים אל הקיר יימצא את דרכו אל מערכת החשמל, מה שיגרום לנפילת החשמל. על כן, נפילה פתאומית של מערכת החשמל עשויה להצביע על קיומה של נזילה.

 

זיהוי ואיתור נזילות על ידי איש מקצוע

איתור נזילות היא פעולה שדורשת מיומנות וניסיון לצד שימוש בכלים מתקדמים. אנשי המקצוע המובילים בתחום איתור הנזילות, יודעים לעשות שימוש באמצעים שאינן דורשים הריסה של קירות וחלקי ריצוף במסגרת פעולת האיתור.

האמצעים החדישים המצויים בשימוש כיום הם מצלמה תרמית אשר יודעת להצביע אל אזורי רטיבות ברצפה ובקיר ללא צורך בפירוקם, ומצלמת סיב אופטי אשר יודעת לאתר את מקור הנזילה מבפנים. זיהוי נכון של מקור הנזילה ימנע פירוק מיותר של חלקי קיר וריצוף ויאפשר תיקון מהיר וממוקד של מקור הנזילה.

 

כיצד לטפל בנזילה

משעה שאותרה נזילה במערכת הצנרת, בין שמדובר בצינורות המים הנקיים או במערכת הניקוז, יש צורך בביצוע החלפה של החלק הפגום. לעיתים, חלק אשר נראה פגום מבחינה חיצונית לא יעיד על טווח הפגם בחלקו הפנימי של הצינור ויש צורך לאתר כל כלל החלקים הפגומים למניעת הישנות נזילות.

בשלב הבא, יוחלף החלק הפגום בחלק חדש, כאשר במהלך ההחלפה חשוב להקפיד על התקנת צינור חדיש ועמיד המצוי בסטנדרט גבוה וחיבור מיטבי אל חלק הצינור הישן למניעת נזילה באזורי החיבור. הצנרת מהווה לעיתים גם את מוקד ההארקה של הבית, ולכן יש לוודא את קיומו של רצף הולכה חשמלית באזור שבו הוחלף הצינור.

 

טכנולוגיה וניסיון -המפתח לטיפול בנזילה

אם בעבר דרש טיפול בנזילה פירוק של ריצוף וטיח, כיום ישנם בעלי מקצוע אשר יודעים לאתר נזילות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, מהירים וודאיים. השלב הראשון הוא איתור, שאחריו מגיע שלב לא פחות חשוב והוא תיקון הנזילה. תיקון אשר נעשה על ידי בעל מקצוע מיומן ומנוסה יוודא מניעת הישנות של הבעיה ושמירה על תקינות הצנרת לאורך זמן.

 

בעל מקצוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *