אומנם החורף הישראלי הוא הלא בדיוק החורף הקר ביותר בעולם (לפחות כך יעידו חברינו באירופה למשל).

אך רובנו נהנים מאוד מלשבת בחורף, בגשם, מתחת לפוך ולהתחמם עם איזה משקה חם.

אך, אחרי החימום הנעים הזה, הרבה פחות נחמד לצאת מתוך השמיכה אל הרצפה והבית הקר.

 

פתרונות לחימום הבית

למזלנו בעולם המודרני בו אנחנו חיים ישנם פתרונות רבים וטובים לחימום הבית. פתרונות אלו כוללים בתוכם מזגן, רדיאטורים וגם חימום רצפתי מסוגים שונים ורבים.

כלל שהטכנולוגיות משתפרות, כך גם מצליחים לשפר ולתקן את החסרונות בכל אחת מהשיטות. ניתן לשנות ולווסת את החום בדרכים שונות ויעילות, לאפשר חיסכון בחשמל וכך גם בכסף.

 

חימום רצפתי מהו

חימום רצפתי הינו פתרון חימום יעיל אשר ניתן ליישום כמעט בכל בית ולאפשר חימום של הרצפה ובכל של שאר החלל הביתי.

החימום הריצפתי עובד על עקרון פיזיקלי פשוט מאוד לפיו אוויר חם עולה למעלה, כך גופי החימום מחממים את הרצפה עצמה ואת האוויר הנמצא סביבה, אוויר זה עולה כלפי מעלה ומחמם את חלל החדר.

דרך זו של חימום מונעת את תופעת האוויר היבש שמוכרת לכולנו מהדלקת מזגן, מונעת חימום יתר וסכנה לשריפה שקיימת עם רדיאטורים ומאפשרת חימום יעיל וטוב של הבית.

 

חסרונות

החיסרון הבולט ביותר של מערכת החימום הריצפתי הינה העלות שלה. בשביל להתקין מערכת מהסוג יש להרים את כל הבלטות בבית. הדבר יעשה בדרך כלל בבתים חדשים בבנייה או בעת שיפוץ מסיבי של הדירה הקיימת.

בנוסף, העלות של הפעלת המערכת משתנה בין סוגי החימום הריצפתי השונים ותלוי בדרך ההפעלה של המערכת.

 

התחזוקה הטובה ביותר היא התקנה טובה

כשמשקיעים כל כך הרבה כסף במערכת מהסוג, הדבר החשוב ביותר הינו בחירת אנשי מקצוע מוכרים, מקצועיים ומומלצים. הסיבה לכך הינה העובדה שהתחזוקה הכי טובה הינה התקנה טובה, בחירה של אנשי מקצוע וחומרי גלם איכותיים, כמובן שבדרך כלל הדבר גם עשוי להעלות את המחיר של ההתקנה עצמה.

שימו לב, לבקש מהמתקין הוראות מדויקות וברורות לדרישות לתחזוקה, זמני טיפולים ודברים שיש לוודא.

 

בדיקה תקופתית

הטיפ השני והלא פחות חשוב, הוא מניעה. מנועו תקלות על ידי בדיקות תקופתיות ושגרתיות של מערכת החימום. את הבדיקות כמובן חשוב שיבצע איש מקצוע מומחה לסוג החימום הריצפתי שלכם ספציפית.

 

טכנולוגיות חדשות מורידות את הדרישה לתחזוקה

חלק מהשדרוגים והשיפורים שנעשו בשנים האחרונות בכל תחום החימום הריצפתי הינו הקטנת הצורך בתחזוקה. הדבר נעשה על ידי שימוש בטכנולוגיות של חימום באמצעות חשמל ומים, לעומת דלק וגז או על ידי שיפור המערכות הנושאות את החום, שדרוג תהליכי האיטום ועוד.

לכן, כפי שכבר אמרנו ולדעתנו זהו הטיפ החשוב וביותר לתחזוקה של החימום הריצפתי שלכם, בחרו בטכנולוגיות מתקדמות ובמתקין איכותי, מקצועי ומומלץ!

ושיהיה לכולנו חורף חם ונעים.

 

בית חכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *