אינספור אתרי אינטרנט מציעים קטלוגים של תמונות לעיצוב הבית. בתוכן תמונות מכל הסוגים, הצבעים, אמנים שונים, גדלים שונים ואפילו מסגרות שונות ורקעים שונים.

ההיצע הוא עצום וחשוב לבחור מתוכו את התמונות המתאימות ביותר לבית שלכם, לחדרים שאתם מעצבים, לתקציב שלכם ולטעמכם האישי. אז איך עושים את זה? לפניכם כמה טיפים.

תמונה בגודל ענק

טיפים לבחירת תמונות מחולקות לבית

  1. מדדו את גודל הקיר, או חלק מהקיר – שעליו אתם רוצים לתלות את התמונה. חשוב שתבחרו תמונה שתהיה בגודל המתאים. תמונה קטנה מדי תיראה עלובה על קיר גדול ותמונה גדולה מדי תפספס את המטרה ותגרום לחדר להיראות קטן.
  2. תמונות מחולקות מעניקות למתבונן בהן תחושת מרחב – כמו להתבונן בצילום פנורמי ולכן, גם אם הן קטנות יחסית, הן מעניקות תחושת מרחב נעימה. לכן, גם אם יש לכם קיר קטן – כדאי לשקול בחירה של תמונה מחולקת לעיצוב החלל.
  3. שימוש בתמונות מחולקות לעיצוב הבית יכול לחסוך לכם שינויים גדולים בחלל החדר, כמו צביעת הקיר, או הזזת רהיטים גדולים, אך עדיין חשוב לוודא שעיצוב החדר מתאים לתמונה שבחרתם ולהיפך. שימו לב לצבע התמונה, הנושא המוצג בה, הגודל שלה וכן הלאה וודאו שהיא מתאימה לחדר.
  4. צבעוניות התמונה – צבעוניות היא דבר חשוב וברוב המקרים תוספת צבע מרעננת את מראה החדר ומעניקה לו חיים ועניין, אך צבעוניות יתר עלולה לעשות את ההיפך ולגרום לתחושת מיאוס ועומס. שימו לב שאתם בוחרים תמונה שמתאימה לרמת הצבעוניות בחדר, כך שאם החדר צבעוני מלכתחילה – אולי עדיף לבחור תמונה מונוכרומטית, בגוונים אחידים ועדינים, או בשחור לבן.
  5. תמונה מחולקת יכולה להתאים כמתנה לחברים, או למשפחה – אם היא מתאימה לעיצוב הבית שלהם, או אם בחרתם להדפיס עליה תמונה שלהם.
  6. נושא – בעת בחירת התמונה יש להתאים אותה לחדר בהתייחס לנושא המוצג בה. למשל לחדר ילדים כדאי לבחור נושא המתאים לאופי הילד ולגילו, בעוד שלמטבח רצוי לבחור תמונה של אוכל, או של נושא אחר העשוי להיות מעורר תאבון והשראה לבישול יצירתי.
  7. כדאי להתחשב באורחים שלכם ובשאר דיירי הבית ולבחור תמונה שתהיה נעימה להם, גם אם אינם שותפים לתחומי העניין שלכם, כמו למשל צילום מוגדל של חרקים, אסונות טבע, עירום בוטה וכן הלאה.
  8. מומלץ לבחור בנושאים אופטימיים וחיוביים שישפיעו לטובה על האווירה בבית ויתנו תחושה נעימה למתבונן.
  9. השתדלו לבחור תמונות בסגנון מקרוי – בניגוד לתמונות מפורסמות ונדושות, שאפשר לראות כמעט בכל בית בישראל.

לסיכום: לכל סגנון עיצוב של הבית, לכל אחד מחדרי הבית ולכל סגנון וטעם אישי – אפשר למצוא תמונות מחולקות יפהפיות ומרשימות שיהפכו את הבית למקום מעוצב ויפה וישרו אווירה נעימה. סמכו על טעמכם האישי, אך אם אתם לא בטוחים – תמיד תוכלו להתייעץ עם בני הבית, או עם חברים טובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *