חיפוי קירות למטבח הוא פתרון יעיל, קל לתחזוקה ומהווה תוספת עיצובית מרשימה לחלל.

חיפוי קירות, דומה לריצוף מבחינת התכונות שלו, השימוש שלו וכן חומר הגלם ממנו הוא עשוי.

 

מאפייני החיפוי

בבחירת חיפוי קירות למטבח, כדאי לשים לב למספר מאפיינים:

הגנה על הקירות מרטיבות

חיפוי קיר המטבח, צריך להגן מחדירה, בעיקר של נוזלים. הגנה זו, חשובה ביותר באזור המטבח, בו לחות ורטיבות הם דבר שכיח. החיפוי מגן מעובש, התפוררות הקיר עקב רטיבות, וכן מגן על תשתיות המים והחשמל, הנמצאות בקיר עצמו.

 

קלות בתחזוקה

חומר החיפוי, צריך להיות קל לתחזוקה יומיומית, וכן נוח להחלפה במידת הצורך. בסביבת העבודה במטבח, נוצרים כתמים באופן קבוע, ולכן חשוב לבחור חיפוי עמיד לכתמים.

 

אסתטיקה 

בנוסף לתכונות הפונקציונליות של חיפוי הקירות במטבח, חיפוי זה, מהווה גם אלמנט עיצובי ואסתטי בחלל המטבח. באמצעות בחירה של סוגי חיפויים שונים, ניתן להעניק למטבח סגנון שונה.

 

סוגי חיפויים למטבח

כיום ניתן למצוא שלל דוגמאות לחיפויים עבור המטבח, המיוצרים ממבחר חומרים:

חיפוי צבע

הפתרון הקל, הפשוט והזול ביותר לחיפוי קירות המטבח הוא צבע. כיום, ניתן למצוא בחנויות, צבעים חזקים בעלי אפקט מבודד, המונעים חדירת נוזלים. אולם, יש צורך להיזהר בהכתמת קיר המחופה בצבע, כדי שלא יישארו צלקות על גבי הצבע ויפגמו באסתטיות שלו. חיפוי הקירות בצבע שמן, יקל על ניקוי הכתמים. כדאי לשלב חיפוי צבע, עם חיפוי נוסף, בעיקר באזורים המועדים ללכלוך במטבח, למשל, הקיר שמעל הכיריים.

 

חיפוי גרניט פורצלן

הוא חיפוי נפוץ למטבח, איננו יקר בהשוואה לאפשרויות החיפוי האחרות, ועשוי אבן מלאכותית. חיפוי זה, עמיד לאורך זמן, וקל לניקוי. גרניט פורצלן, אומנם איננו חומר טבעי, אולם המראה שלו אסתטי, והוא מגיע בשלל עיבודים וצורות.

 

חיפוי אבן 

מייצר מראה טבעי למטבח, ומשרה אווירה חמימה. לאבן יש נוכחות חזקה, לכן כדאי לעצב את המטבח כולו, בהתאם לחיפוי האבן שנבחר. אולם, האבן יכולה להישחק, היא רגישה לחומצה, וכן סופחת נוזלים. לכן יש לטפל בה, בחומרי ניקוי ייעודיים.

 

חיפוי שיש 

העשוי אבן טבעית, מגיע בשלל צבעים ודוגמאות, ונשמר לאורך שנים. לשיש מספר חסרונות: הוא רגיש לחומצה וסופח נוזלים, לכן צריך לנקות אותו מיד כשהוא מתלכלך.

 

חיפוי זכוכית

למרות התפיסה של הזכוכית כחומר עדין ושביר, חיפוי זה הוא חזק יציב ועבה במיוחד. הזכוכית היא חומר קל לניקוי, ושקיפותה מתאימה לעיצוב בית מודרני. בנוסף, ניתן לשלב בה אלמנטים שונים, כגון: טקסטורות, הדפסים, אלמנטים גרפיים ועוד.

 

לסכום

לחיפוי קירות המטבח מספר מאפיינים, שעוזרים לבחירה בין החיפויים השונים: הגנה על הקירות מרטיבות, תחזוקה קלה, ותוספת אסתטית למטבח ולבית כולו. סוגי החיפויים הקיימים: צבע, גרניט פורצלן, אבן, שיש וזכוכית.

 

חלל מעוצב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *