עיצוב הבית הוא לא מותרות, הוא הזדמנות אישית של כל זוג או יחיד, לבנות לעצמו את מרחב המגורים המושלם. עיצוב הבית צריך להישען על אופנה, אך עדיין להיות עם דגש על הרצונות האישיים של הדיירים. כדי לבצע עיצוב נכון של חלל המגורים, יש להישען על מספר שלבים עיקריים. במאמר זה נפרט את השלבים הללו, כדי להעניק נקודת התחלה לפני התחלת תהליך העיצוב.

 

בחירה של אדריכל מלווה

אחד מהשלבים הראשוניים שיש לעשות כאשר מתחילים לחשוב על עיצוב בית החלומות, הוא לבחור אדריכל. אדריכלים מומלצים יוכלו לחולל מהפכה של ממש בכל בית, ולהפוך אותו מנכס גנרי ומשעמם, למקום המספק חווית מגורים אולטימטיבית. האדריכל יוכל להיות האמצעי המגשר שלכם בין עבודות הבנייה או השיפוץ, לבין השאיפות העיצוביות הסופיות שלכם מהנכס. עליכם להשקיע ולבחור אדריכל על פי האהבה שלכם לעבודות הקודמות שלו. ניתן לבקש להתרשם ואף לבקר בפרויקטים קודמים, ולבדוק האם בעל המקצוע מתאים לכם מבחינת הטעם.

 

הגדרה משותפת של השאיפות מהנכס

לאחר שבחרתם אדריכל שילווה אתכם בתהליך, ויעניק לכם את הזווית האופנתית יותר, עליכם להגדיר את השאיפות האישיות שלכם מהנכס. בסופו של דבר, בית החלומות שלכם הוא רק שלכם, ובית חלומות אשר עוצב עבור אחרים לעולם לא ימלא אחר אותו צורך. נסו לשבת יחד, ולחשוב מהם השאיפות הסופיות שלכם ממרחב המגורים. האם אתם מעוניינים בחדרים ייעודיים לצורך ספציפי, מהו הסגנון אותו אתם מעדיפים בכל חלל, האם סגנון כפרי עם המון עץ וריהוט גס, או סגנון עירוני יותר הכולל מרחבים פתוחים מלאי אור, המון אריחי אבן גדולים וריהוט בצבעים עזים.

 

בחינת ההגבלות של החלל על השאיפות שלכם

בסופו של דבר, לאחר הגדרת השאיפות הכלליות, עליכם להסתכל על הנכס הקיים ולבדוק אילו שאיפות הוא מאפשר, ואילו תאלצו לשנות ולהתאים. בחינת ההגבלות של החלל על השאיפות שלכם היא שלב קשה, אך חשוב לעשותו בצורה כנה. לעיתים קרובות, ההגבלות של החלל הופכות להזדמנויות, מאחר ולפתע מבינים שיש דרך טובה יותר לעשות משהו אם תעקבו אחרי קווי המתאר הטבעיים של הנכס. כמובן, שניתן להיכנס לתהליך של שיפוץ ארוך, אך לרוב מדובר בהליך יקר, שאינו שווה את ההשקעה הכספית וניתן למנוע אותו על ידי הצעת רעיונות חלופיים.

 

חשיפה לאפשרויות ייחודיות

השלב האחרון בעיצוב בית החלומות, הוא להיחשף לאפשרויות עיצוב ייחודיות. נסו לרכוש ירחוני עיצב, לבקר בדירות חדשות של חברים ומכרים, ולראות מה השוק היום מציע. הרבה מהאפשרויות נסתרות מעינכם, ולעיתים העיצוב המתאים לכם ביותר נחבא במדפים האחוריים של חנות קטנה, או בדף האחרון של עיתון. חשיפה לאפשרויות עיצוביות היא שלב כיף בתהליך, שלעיתים יכול לחולל מהפכה בבחירות העיצוביות של כלל הנכס, ולכן אסור לוותר עליו.

ייעוץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *