אל הבית שלנו קופצים כל מיני אורחים לא הכי רצויים הנקראים חרקים.

ישנם כמה כאלה שאנחנו רגילים לראות כל הזמן, ואחרים שלא היינו רוצים לראות בכלל.

אם כבר מדברים על חרקים לא רצויים איך אפשר שלא לדבר על טרמיטים – חרק שחי במושבות גדולות בתוך הקירות וניזון מפריטים ורהיטים העשויים מעץ.

לטרמיטים כנפיים חומות ושימ לב למרות שהם דומים לנמלים הם אינם קרובי משפחה.

כדאי לדעת שאין המון מקרים של טרמיטים המגיעים לבתים פרטיים, אך אם נפגשתם עם החבר'ה האלה בבית, איך תזהו ומהן שיטות הטיפול שכדאי לכם להכיר?

 

כיצד נזהה אם מדובר באמת בטרמיטים או בכל דבר אחר?

טמרמיטים יכולים להיות מטרד מאוד רציני וחשוב לזהות את נוכחותם כמה שיותר מהר וכמובן לקרוא  בדחיפות למדביר מומחה בתחום הדברת טרמיטים. כך תזהו אם מדובר באמת בטרמיט : ראשית זכרו שטרמיטים לא נחשפים לאור יום ולכן לא תראו אותם במו עיניכם והם אינם יוצאים מתוך המושבה שלהם. סימן נוסף ומאוד ברור הינו סימנים של עץ אכול או חורים בתוך העץ. נסו גם להאזין ולחפש רעשים של זוחלים בתוך רהיטים וקירות מעץ ליד מושבות קיימות.

 

שיטות הטיפול? 

רצוי שאת קביעת הטיפול עצמו יקבע המדביר שיודע להתאים את השיטה הטובה ביותר למקרה הספיציפי שלכם. ברוב הקרים ככל שיש כמות יותר גדולה של טרמיטים בבית, כך סוג הטיפול יהיה יותר אגרסיבי.

אלו הן שיטות הטיפול הקיימות-

 

ג'ל בתחנות בקרה

במקרה שאין מספר רב של מושבות, השיטה העדיפה ביותר היא לשים ג'ל מיוחד שמשמש להדברה בכמה נקודות רלוונטיות .בנקודות חשודות נוספות לשים נסורת או כל דבר עץ אחר כדי לבצע בקרה ולבדוק אם הם נאכלו. הטרמיטים מתיישבים בעיקר בתעלות בוץ ולכן שם כדאי לכם לשים את הג'ל. הטיפול הינו טיפול נקודתי ועם נזק מועט.

 

טיפול עם קידוח

זה הוא הטיפול השכיח יותר והוא מתבצע בעיקר כאשר לא יודעים להעריך מה היא כמות הטרמיטים או שיודעים שיש כמות מאוד גדולה בבית. הטיפול מתבצע על ידי קדיחת חורים קטנים מאוד בכל רחבי הבית ובמרווחים מאוד קטנים בהתאם להחלטה של המדביר. החורים נעשים ליד הקירות והמשקופים ויש לעשות אותם מספיק עמוק כדי שיגיעו לשכבת החול מתחת לבית וכך לבנות מחסום כימי לטרמיטים. לאחר שמחדירים לחורים אלו חומרי ההדברה רצוי לסגור את החורים ולהגיע לאטימה מוחלטת. כדאי לבדוק את אפשרות הקידוח מראש ? באופן כללי לגבי הדברת טרמיטים עם מזיקיס.

חשוב לדעת שיש גם אפשרות לעשות טיפול מנע המתבצע בעיקר במשרדים או מפעלים. הטיפול נעשה תוך כדי הבנייה ולכן כדאי לתכנן אותו מראש ולהבין אם כדאי לכם לעשות אותו.

אז בהצלחה עם הטרמיטים שיש לכם, טפלו בהם מהר, כדי שהבית שלכם ימשיך לעמוד שלם עבורכם!

 

חייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *