כאשר יש לכם מזיקים בבית והגיעה השעה שאתם צריכים לעשות הדברה, אתם בטח תוהים לעצמכם כמה זמן זה לוקח ואיך אתם תוכלו להעביר את הזמן הזה מבלי להשתגע. אז האמת היא שזה לא כזה מסובך, בואו קודם תבינו את היקף המצב ומה חשוב לשים לב אליו בעת הזמנת הדברה לביתכם.

 

כמה זמן זה באמת ייקח?

כמובן שיש המון סוגים שונים של חומרי הדברה, חברות שונות עם יעילות כזו או אחרת, אך בכל זאת יש זמן ממוצע שכדאי להיערך אליו. יש הדברות שתספיק שעה אחת, ויש הדברות שיגיעו גם לחמש או שש שעות, אך הממוצע נע בין שעתיים לשלוש שעות. אלו הזמנים שצריך להיות מחוץ לבית, למדביר יש את הסמכות להחליט אם יש צורך ביותר או פחות זמן.

 

מה משפיע על זמן ההדברה?

הדברים שעלולים להשפיע על זמן ההדברה הם חוזק החומרים עצמם שמשתמשים בהם להדברה, גודל השטח שאותו צריך להדביר ובאיזו תקופה בשנה עושים את ההדברה.

 

אוורור הבית

בטח אתם כבר יודעים שהחומרים שמשתמשים בהם המדבירים כדי לטפל בבעיות המזיקים, אלו חומרים אינטנסיביים שנשאר האפקט שלהם לזמן ממושך. לכן מומלץ לאוור היטב את כל החדרים אחרי הדברה מסוג ריסוס מקצועי. שימו לב לא לקבוע את ההדברה בימים גשומים, בגלל הקושי שזה יוביל אליו באוורור הבית לאחר ההדברה.

 

שטיפת הבית

שאלה שאולה להרבה אנשים זה מתי יהיה ניתן לשטוף את הבית בזמן לאחר ההדברה, בדרך כלל לאחר הדברת ג׳וקים או נמלים מומלץ לחכות שלושה ימים עד שתעשו שטיפה רצינית. אך לאחר הדברה נגד קרציות או פרעושים עדיך לחכות עשרה ימים עש שתשטפו את הבית. אם חשוב לכם, ניתן לשטוף פינות מבלי לשפשף או להשתמש בחומרים חריפים.

 

שימרו על בטיחות

יש כמובן סיטואציות חריגות שמצריכות שהייה ממושכת יותר מחוץ לבית לאחר הדברה, ילדים קטנים, חיות, אנשים עם מחלות שקשורות לדרכי הנשימה, מבוגרים, נשים בהריון. האחריות לידע לכמה זמין צריך לשהות מחוץ לבית היא על המדביר, אך חשוב לשאול ולידע את המצב המסוים בכדי שתוכלו להיערך באופן מותאם ובטיחותי.

 

דגשים נוספים

במידה ויש לכם בעלי חיים, חשוב שתבדקו את מצבם בימי לאחר ההדברה, ולקחת אותם לבדיקה במידה של התנהגות חריגה. בנוסף שימו לב שהילדים שלכם לא יזחלו על הרצפה בימים לאחר ההדברה ושכל בני הבית ימנעו מללכת יחפים. במידה וידועה לכם רגישות מסוימת תכנסו לפני לאתר החברה ותבדקו מראש שמדובר בחברה מוכרת ושיש המלצות.

 

חופשה קצרה

אז לרוב אין באמת צורך להישאר מחוץ לבית בעת הדברה לתקופה של ימים, כמובן חוץ מסיטואציות חריגות. כן תוכלו לבלות כמה שעות או לילה אצל חברים או בבית מלון, לשהות מחוץ לבית לכמה זמן יכול להיות דבר חיובי מאוד לבריאות שלכם, להימנע מסיכונים מיותרים, ועל הדרך לייצר לעצמכם חופשה קצרה, שלא תרגישו שפספסתם הזדמנות.

איש הדברות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *