הקיץ הגיע ואיתו הצורך לסדר את המרפסת או הגינה ואפילו לשדרג אותם, כך שיהיה אפשר לארח בכיף ובנוחות. איך עושים את זה? אספנו לכם 5 דרכים לשדרוג המרפסת או הגינה.

 

הקיץ בא

אם בחורף המרפסת מקבל אווירה עצובה, עם הרבה כיסויים ורהיטים מקופלים, בקיץ ריהוט גן מקבל מקום מרכזי והופך לסלון השני שלנו. יש כאלו שלוקחים את זה צעד קדימה ומתקינים רמקולים, טלוויזיה, או ממש מסדרים מטבח חיצוני, עם מנגל, מקרר ועוד. אחד הדברים שהכי צריך להתחשב בהם בתחילת עיצוב המרפסת זה השמש. אור חזק או אור חלש, שמש ישירה או שמש עקיפה, לכל אלמנט כזה יש משמעות על ההחלטות העיצוביות שנבחר וגם, על בחירת החומרים.

 

1: קצת צל וקצת שמש

אין דבר יותר מבאס מזה שאי אפשר לשבת במרפסת, או ליהנות ממנה כי חם ויש 200% לחות באויר. השילוב האידיאלי הוא, שיהיה גם צל וגם שמש באופן מאוזן. יש שעות שבלתי אפשרי לשבת בחוץ חשופים לשמש. הפתרונות ממש לא חייבים להיות יקרים ויש מגוון של ציליות, גזיבו וחומרי טקסטיל אחרים שיכולים לתת מענה.

 

2: עציצים שיתאימו לאקלים ולוייב

המרפסת לא תהיה מושלמת בלי עציצים ופרחים, זה נכון לגמרי! ירוק, צבעוני, חי ונותן זכר לטבע, זה בדיוק התפקיד של עציצים ופרחים. כדי שלא תתעוררו בבוקר ותתבאסו לגלות שהגינה שלכם לא שרדה את הלילה, כדאי וחשוב להבין מה מזג האוויר במרפסת ולבחור בכל מיקום את הצמחים שמתאימים לו. לדוגמא צמחים שצריכים שמש ישירה.

 

3: יש מה לעשות עם רצפות מלוכלכות ישנות ולא יפות

בישראל לא חסרים בניינים ישנים ולצד השמש החזקה, נוצרים לא מעט פעמים כתמים או פגמים ברצפות שמכערים אותן. גם דשא סינטטי וגם PVC יכולים להיות פתרון נהדר. מדובר על חומרים מבודדים, העמידים לחיים בחוץ ויכולים להעניק שדרוג משמעותי ומעוצב.

 

4: רהיטים מודולריים

כדי לא להעמיס עם המון רהיטים, שווה לבדוק רהיטים מודולריים לגינה. ספסל ישיבה שהוא גם מקום איחסון, שולחן מתרומם המאפשר לאכול עליו בנוחות, כיסא שנפתח למיטה, או כל רהיט שיכול לתת מענה לשתי פונקציות שונות או יותר.

 

5: לא מתלכלך בקלות

הצבע הלבן שמזכיר לנו חתונות במיקונוס, תפס חלק ארי בחיינו ובעיצובים הטרנדיים היום. אבל עם כל הרצון להפוך את המרפסת או הגינה לפטיו של מסעדה יוקרתית, בסוף זה גם צריך להיות פונקציונאלי. אם כבר בחרתם ללכת על עיצוב בגווני הלבן והניוד חשבות שתבחרו רהיטים קל לנקות אותם, או לחלופין בד שקל לכבס.

 

לסיכום

כמו שאמרנו, תקופת הקיץ הגיעה וגם הצורך לשדרג ולרענן. אספנו לכם 5 דרכים לשדרוג המרפסת או הגינה, שמצד אחד ישמרו על הרצון לעשות את המרפסת יפה, טרנדית ושופעת סטייל ומצד שני פרקטית ונשמרת לאורך זמן.

פינת ישיבה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *