ללא הרבה השקעה כספית ועם קצת יצירתיות תוכלו לשדרג את חצר הבית שלכם בצורה מושלמת ואפילו את המרפסת. כל מה שצריך זה דשא סינטטי אם אתם לא רוצים להשקיע בקורות עץ או דשא אמיתי למי שיש לו זמן לטפל, קצת צמחייה (עציץ או פרחים), ריהוט מתאים לחצר וכיסוי ברזנט או פרגולה. להרבה מאיתנו שיש חצר, ישנה נטייה להפוך אותה למחסן וככה היא נראית מוזנחת ולא מזמינה, אבל אין כמו לסיים את היום בכוס קפה בחוץ עם קצת בריזה טובה בפינת ישיבה מעוצבת ונוחה. אז אל תתעצלו, זאת השקעה ראשונית חד פעמית שתהנו ממנה הרבה שנים אחר כך.

 

בחירת ריהוט החצר

כשמתחילים בעיצוב החצר, קודם כל יש לבחור את הריהוט המתאים. בחירת הריהוט היא החלק העיקרי והמשמעותי ולפי הריהוט יקבע קו העיצוב הכללי. הריהוט הוא תלוי גודל החצר והתקציב כמובן, אל תעמיסו יותר מידי, לפעמים שולחן קפה קטן עם 2 כסאות יעשו את העבודה במיוחד אם מדובר במרפסת ולא גינה. הריהוט צריך להיות בהתאם לשימוש המשפחה: אם מדובר בשטח גדול בו אתם אוהבים לארח אז צריך שולחן חצר גדול עם כסאות ואם יש לכם בריכה אז גם פה הריהוט צריך להיות בהתאם.

 

צל ותאורה

לא משנה אם יש לכם גינה קטנה או חצר מרווחת תדאגו לכך שלפחות חלק מהשטח יהיה מוצל. את ההצללה אפשר לעשות עם כיסוי ברזנט, פרגולה או שמשיה שמהווה חלק משולחן אוכל. אם יש הצללה אז אפשר להנות מהגינה גם בשעות השמש ולאוו דווקא בערב. אחרי שדאגתם לצל במהלך היום, צריך לדאוג לתאורה בשעות הערב. בערב, מזג האוויר טוב ואפשר לסיים את היום בחצר, אך אי אפשר לשבת בחושך. גופי התאורה המיועדים לחצר מגיעים במגוון עיצובים מרשימים ובטווח מחירים גדול כך שזה יכול להוסיף לכם טאץ' ייחודי לגינה.

 

צמחייה

אז בחרתם ריהוט גן או ריהוט למרפסת, דאגתם לצל במהלך היום ותאורה במהלך הערב והלילה, עכשיו כל שנותר זה להוסיף קצת טבע וצבעוניות לחצר. אם מדובר במרפסת, ניתן לשים עציצים יפים או אדניות עם פרחים רק חשוב לבחור בצמחייה שתואמת לשעות השמש. פרחים שגדלים רק בצל מלא יכולים למות לכם. אם מדובר בחצר ויש לכם את הזמן והרצון להשקיע קצת אז אפשר לשתול עצי פרי ולהוסיף גם פרחים ועציצים. למרחיקי לכת יש גם הרבה אפשרויות של חלוקי נחל עם מים זורמים, הכל בהתאם לתקציב והזמן שיש לכם כדי לטפל בחצר. בנוסף לצמחייה אפשר לקשט את החצר או הגינה בחפצים שונים שמיועדים לכך כמו גמדי גינה או עששיות. המבחר היום מאד גדול ומגוון בכל מה שקשור לעיצוב חצר ועם טווח מחירים רחב אז קדימה לעבודה.

ריהוט למרפסת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *