מתי בפעם האחרונה נסעתם רחוק לספא והתפנקתם בג׳קוזי? ואם נספר לכם שאפשר להתקין ג׳קוזי ביתי? באמת נשמע מדהים! חשוב לדעת, כמו כל מכשיר או פריט בשימוש תדיר עם מים וחשמל, חשוב לתחזק ולתפעל אותו על מנת שיישאר שמיש באיכות טובה לטווח הארוך.

 

לפני הכניסה לג׳קוזי

מה שלא כולם יודעים, או שאולי יודעים אבל עם הזמן שוכחים, שלפני הכניסה לג׳קוזי מומלץ להתקלח לפני. לחלק יש מקלחת חיצונית בבית לנוחות, ולמי שאין יכול במקלחת הביתית. שטיפת הגוף לפני הכניסה לג׳קוזי מונעת משמנים ותחליבים, איפור וזיעה לרדת למי הג׳קוזי ולהצטבר בדפנות הג׳קוזי. לאורך זמן זה משמעותי.

 

מניעת תקלות

ישנן דרכים גם למנוע תקלות או להפחית אותם, מה שיעזור לשמור על הג׳קוזי לאורך זמן. פעולות כמו איסוף שיערות ופסולת נוספת מהפילטרים בסוף כל שימוש, לא לשפוך סבון ומוצרים שאינם מאושרים על ידי היצרן. בנוסף, החלפת המים בג׳קוזי כל תקופת זמן תאריך את חיי המוצר ותשמור עליו עם מים נקיים ואיכותיים.

גם כיסוי הג׳קוזי במכסה יעזור לשמור עליו נקי יותר.

 

ניקוי ותחזוקת מערכות

  • טבליות כלור – מטרתן לחסל חיידקים ובקטריות הנמצאים בבית. שמים את הטבליות במקום המיועד להן כדי שיפעלו בצורה הטובה ביותר. הכמות המומלצת היא 1 טבלית על כל 1 קו״ב מים.
  • חומרים להצללת המים – מטרתם לשמור על המים צלולים ונעימים יותר. החומר מפרק את החלקיקים והלכלוכים הקטנים במים הגורמים להם להיות ערוכים, ושומר על המים צלולים יותר לאורך זמן.
  • חומרים לניקוי הרכיבים – חומר המשמש לניקוי והברקת הרכיבים של הג׳קוזי, כמו הפילטרים וגוף הג׳קוזי עצמו.
  • ניקוי הפילטרים – הפילטרים הוא רכיב חשוב בשמירה על חיי הג׳קוזי. חשוב לנקות אותם בתדירות גבוהה, ניתן עם זרם מים חזק כדי לשטוף את הלכלוכים. כדאי להחליף את הפילטרים לאחר תקופת זמן ארוכה על מנת לשמר את חיי המכשיר.

 

שימוש לפי הוראות היצרן

עוד כמה דרכים לגרום לג׳קוזי שלכם להיות עמיד ושמיש לטווח הארוך. ג׳קוזי לגינה וג׳קוזי ביתי מגיעים עם הנחיות יצרן, והוראות ברורות של מה כדאי ומה פחות. לדוגמא, אם הג׳קוזי מכיל עד 6 אנשים, חשוב לשמור על המספר הזה ולא להעמיס עליו.

 

לסיכום

ג׳קוזי הוא מכשיר באמת מפנק ונעים, המתאים לערב עם חברים או סתם שבת עם המשפחה. נצלו את הג׳קוזי שלכם כמה שרק אפשר, אך חשוב לא פחות – זכרו לתחזק אותו ולשמור עליו כדי להאריך לו את חיי השימוש ולמשוך אותם לטווח ארוך ככל הניתן. ממקלחת לפני הכניסה, על שטיפת הפילטרים וחלקי הג׳קוזי, הוספת חומרים לג׳קוזי והחלפת המים בתדירות – כל אלה הן רק חלק ממבחר פעולות שתוכלו לבצע בעצמכם בשביל לשמור את איכות הג׳קוזי ולשמור עליו שמיש לטווח הארוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *