הגוף שלנו יודע לספר הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. למשל, כאשר אנחנו חשים כאב בברך לאחר פעילות גופנית, ככל הנראה מדובר באזהרה ששולח הגוף על פציעה שמתחילה להתפתח. הגוף יכול להצביע לנו באמצעות אינדיקציות שונות אפילו על התפתחות של גידולים שונים, במקומות שאף פעם לא היינו יכולים לתאר.

גידול זו מילה שמעוררת קונוטציה מיידית למחלת הסרטן, אך לא כל גידול מחייב התפתחות של מחלה זו בגופנו. במאמר הבא נסביר את מה שחשוב לדעת על שני סוגי הגידולים – שפיר וממאיר.

 

חשד לגידול

גוף האדם מורכב מכמות עצומה של תאים. דמיינו שכל התאים הללו מחוברים יחדיו ויוצרים את הגוף שלנו. תא אחד הוא כל כך קטן, עד לרמה שאנחנו לא רואים אותו, מה שיכול להמשיך לכם שיש כל כך הרבה תאים שמרכיבים את הגוף שלנו. התאים הללו מתרבים ומתים, בתהליך ששומר על הגוף שלנו.

כאשר תאים מתפתחים בצורה שאינה מבוקרת ונכונה, מערכת החיסון שלנו מנסה להשמיד אותם, מתוך הבנה שהם עשויים להזיק. אם היא לא מצליחה, התאים יוצרים גידול. הגוף מאותת לנו על היווצרות גידול באמצעות תסמינים שונים. רופא שאינו מאבחן גידול על פי תסמינים אלו, עשוי להיות חלק מאירוע של רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה.

 

גידול שפיר

גידול שפיר הוא הגידול שיותר נוח לטפל בו מבחינה רפואית, והוא נחשב לגידול פשוט יותר. גידול שפיר הוא גידול שעשוי מתאים שהתרבו בצורה שאינה תקינה, אך הוא נמצא במקום נקודתי. לעומת סוג אחר של גידול, אותו נסקור בהמשך, הגידול השפיר נשאר במקום אחד ואינו מסוגל לנדוד באמצעות גרורות.

 

גידול ממאיר

גידול ממאיר הוא גידול בעייתי יותר. התאים שמרכיבים את הגידול הזה הם בעלי תכונה מסוכנת מאוד, של נדידה אל רקמות שכנות. כך יוצא שלא רק מקום אחד נפגע בגוף באופן נקודתי, אלא שחלקים נרחבים בגוף או באיבר נמצאים בסכנה. תאים ממאירים גורמים למחלת הסרטן בצורותיה השונות.

 

אבחנה מדויקת

ניתן לאבחן גידול באמצעות בדיקות שונות, כמו צילומים (MRI או CT) או בדיקות דם, אך כדי לאבחן האם מדובר בגידול שפיר או ממאיר יש לבצע את בדיקת הביופסיה, בה נלקחת דגימה מגוף המטופל שנבחנת במעבדה.

 

טיפולים שונים

לכל סוג של גידול יש טיפול שונה. גידול שפיר מאפשר הסרה כירורגית, שאפשרית בצורה פשוטה יותר ככל שהגידול מתגלה בצורה מוקדמת יותר. גידול ממאיר מצריך טיפול מורכב יותר, על מנת למגר אותו ולהפחית את הסיכויים שלו לחזור.

 

בירור זכויות

אנשים בעלי גידולים שונים, שפירים או ממאירים, הם בעלי זכויות שונות לפי החוק. לכן, אם אבחנו אתכם בגידול כלשהו, מומלץ לממש את הזכויות הללו, על מנת שההתמודדות שלכם עם התקופה הקשה בעקבות גילוי הגידול תהיה מעט נוחה יותר.

רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *