כולנו מסתייעים בשירותיהם של בעלי מקצוע בתחומים שונים, לפעמים בחשמלאי מוסמך, לפעמים בכלל באינסטלטור.

קרה ואיש המקצוע נפצע, נפל או נפגע בדרך כלשהיא בביתכם?

כדאי לדעת שייתכן שתהיו מחויבים בפיצויים, בואו נסביר מתי כן ומתי לא.

הזמנתם מתקין דודי שמש אליכם הביתה? אולי בכלל אינסטלטור מקצועי לפתיחת סתימות, או אפילו אנשי איטום אשר חשופים ללא מעט סכנות פוטנציאליות? בין אם כך או כך, אתם חייבים לוודא מספר דברים לפני שאתם מעסיקים את אותם אנשי מקצוע. שימו לב, במקרים מסוימים, איש המקצוע המוזמן אליכם הביתה אכן יכול לתבוע ממכם פיצויים בעקבות רשלנות כזאת או אחרת, נזקי גוף וכדומה.

 

מתי איש המקצוע יכול לתבוע נזיקין מהאדם הפרטי?

תביעות נזיקין מוגשות לבתי המשפט באופנים שגרתיים למדי, למעשה, לא מעט מהן. בעוד שבמקרי מסוימים האדם הפרטי תובע את בעל המקצוע בעקבות נזק ברכוש או בגוף, במקרים אחרים דווקא בעל המקצוע יתבע את האדם הפרטי בעקבות רשלנות כזאת או אחרת.

למשל, במקרים שבהם חלילה איש המקצוע נופל מפיגומים, הוא יכול לתבוע את חברת הקבלנות שבה הוא מועסק, אבל גם את האדם הפרטי שהבית המשופץ שייך לו. אגב, יש לכך תקדימים כבר בעבר. אחד הדברים שהכי חשוב לעגן בחוק לפני שמעסיקים בעל מקצוע, הוא הנושא של חוזה עבודה.

 

חשוב לדעת: חוזה עבודה עשוי לחסוך לכם ביעת נזיקין

שימו לב לפרט הבא, שהוא אולי הכי חשוב בכל המאמר הזה שלפניכם – אם אתם חתומים בחוזה עבודה אל מול בעל המקצוע, הוא אינו יכול לתבוע אתכם על פיצויים ברכוש ובגוף. אבל, וזהו אבל מאוד חשוב, יש לכך חריגים מסוימים.

למשל, אם חתמתם על חוזה עבודה אל מול בעל המקצוע אבל לא ווידאתם כי רישיון העבודה שלו בתוקף, ייתכן שהוא יוכל לתבוע אתכם על נזיקין בגוף. במילים פשוטות יותר, רישיון עבודה והיתרים כאלו ואחרים, הם דברים שהחובה לבדוק אותם – היא שלכם בלבד – האנשים הפרטיים שמזמינים את בעלי המקצוע!

 

מקרים חריגים בהם ניתן לתבוע נזיקין גם אם נחתם חוזה עבודה

אם קרה ואיש המקצוע נפצע בביתכם, לא היה לו רישיון עבודה בתוקף או היתר, ולרוע מזלכם גם לא בדקתם את זה לפני שחתמתם על חוזה עבודה מולו, הרשלנות היא נטו שלכם. בכל מקרה, בין אם אתם חלילה נתבעים או תובעים על רשלנות, אנחנו מזמינים אתכם להסתייע בסיוע המשפטי המקצועי ביותר שתוכלו לאתר.

במקרים אלו, תוכלו לפנות לשירותיו של עורך דין מומלץ לנזקי גוף וגם נזיקין, במקרים מסוימים גם עורך דין רשלנות רפואית. תוכלו למצוא מידע נוסף באתר דוד פייל עוד היום. בהצלחה ושמרו על עצמכם מכל פגע!

 

פציעה קשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *