הבתים המודרניים במדינת ישראל הולכים והופכים קטנים יותר.

עליית מחירי הדיור מובילה משפחות רבות להסתפק במרחב מחייה מצומצם יותר, כדי לשמור על בני הזוג קרובים למקומות העבודה, ואת הילדים קרובים למוסדות חינוך איכותיים.

אחד מהאתגרים הגדולים ביותר לחיים בבית קטן, הוא הצורך למצוא פתרון אחסון מספק.

במאמר זה נסקור שתי אפשרויות: ארונות רגילים וארונות הזזה.

 

חיסכון בשטח בחלל הבית

ארונות הזזה דורשים שטח קטן באופן משמעותי מאלו אשר דורשים ארונות סטנדרטיים. ארון רגיל, בין אם לאחסון בגדים, ציוד מטבח, או אביזרים לחדר האמבטיה, דורש מעבר לחלל האחסון עצמו, השארת מקום לפתיחת הדלת. הדלת של הארונות למעשה מכפילה את השטח שהארון צורך, ומונעת מבני הבית לעשות בו שימוש לצרכים אחרים. ארונות הזזה לעומת זאת, אינם דורשים כל תוספת שטח מעבר לגודל הארון עצמו. שטח האחסון הוא השטח אותו צורך הארון, לא יותר ולא פחות. דלתות ההזזה הייעודיות, למעשה מבטלות את הצורך בהשארת מקום לפתיחה, ולכן מאפשרות לעשות שימוש חכם ויעיל בהרבה בחלל החדר. כאשר מדובר במשפחה עם ילדים, השטח אשר ייחסך באופן זה יהיה משמעותי אפילו יותר, ויגרום לתחושה של מרחב בכל חדרי הבית, כולל כמובן חדר הילדים.

 

אפקט עיצובי מודרני ומתקדם

עיצוב הבית המודרני אינו חייב להיות אך ורק על פי אילוצים. למרות שרבים נדרשים לחסוך במקום כדי להצליח לאחסן את כל הדרוש להם בחלל הבית, משפחות אחרות מעצבות את ביתם על פי שיקולים של אופנה וטעם אישי. בחירה בארונות הזזה יכולה להתאים גם להם. ארונות הזזה הם פתרון אחסון מתקדם ומודרני, אשר ניתן להתאים כמעט לכל בית. חומר הגלם ממנו עשויים הארונות יכול להיות טבעי, תוך בחירה בין מגוון סוגי עץ מלא, או סינטטי. המגוון העצום של חומרים מהם ניתן לבנות את ארונות ההזזה, מאפשר שילוב שלהם כמעט בכל בית. הפתיחה הייחודית של ארונות ההזזה, מעניקה לחלל בו הם נמצאים אווירה של תחכום מודרני ומתקדם. נוסף על כך, ארונות הזזה מונעים את המצב הלא סימפטי של ארון סטנדרטי אשר דלתותיו פתוחות, מה שיוצר פגיעה אסטטית חמורה ותחושה של הזנחה בכל חדר.

 

זמן ההרכבה והעלות של המוצר הסופי

העלות של ארונות הזזה נגזרת מהספק ממנו רכשתם את הארון, ומהמאפיינים הייחודיים שלו. ארון הזזה אשר עשוי עץ מלא ונדיר, יעלה הרבה יותר מאשר ארון דומה העשוי מחומר סינטטי או מעץ פשוט יותר. זמן ההרכבה של ארונות הזזה לעומת ארונות רגילים אינו שונה באופן מיוחד. לעיתים ארונות הזזה נבנים מחומרים קלים יותר, מה שמאפשר הרכבה מהירה שלהם בחלל הבית, במינימום מאמץ של סחיבת החלקים השונים. ארונות הזזה רבים ניתנים לפירוק מהיר, ולכן הם אידיאלים למעבר דירה.

 

חדר שינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *