רטיבות בקיר יכולה להיות מאוד לא נעימה.

רטיבות יכולה לקרות בכל ימות השנה ובחורף בפרט.

רטיבות יכולה להיות בשל כשלי איטום.

במידה ולא תטפלו נכון בבעיה, יכול להיווצר נזק בצורה עובש, התקלפות, ונזילות נוספות.

 

נזק מקירות חיצוניים לקירות פנימיים

הגורמים לנזקי הרטיבות יכולים להיות ממגוון של סיבות. אם למשל חיפוי הקירות החיוניים שלכם עשוי מחומרים כמו: טיח, אבן, שיש, קרמיקה ועוד בדרך כלל האטימות לא תהיה מספיק טובה. כמו למשל מרפסות שדרכן יחלחל רטיבות והתוצאה של הרטיבות תהיה דווקא דרך הקירות החיצוניים. קירות סדוקים, שדרכם יכולים לחלחל נוזלים יכול להצביע על מערכות לקויות בעלות בעיה של איטום. התוצאה תהיה שקירות בחוץ ירטיבו את קירות הפנים.

 

 תשתית ישנה ובלויה

אחת מהסיבות העיקריות לרטיבות בבית היא תשתית ישנה. בעיקר בבתים ישנים, הצינורות נוטים לפתח חלודה. צנרת מאוד חשופה לבלאי ולעיתים אחרי כ-20 שנה מתחילים להופיע סימני שחיקה. כלולים להופיע סימני דליפה ורטיבות. במקרה זה נדרש איתור דליפה מהיר ומקצועי בעזרת איש מקצוע.

 

בעיות איטום

מקורות הרטיבות בבית עשוי להיות חיצוני. איטום לא נכון של הגג, חלונות שהותקנו בצורה לא נכונה, או איטום שנפגם, שחיקה של אזור המשקוף או חדירה של מים דרך סדקים בקיר. כל סימנים אלו יכולים להביא בסופו של דבר לסימני רטיבות בבית. במקרה כזה גם חשוב ומומלץ לבצע בדיקת איתור נזילה, בכדי לאבחן במדויק את מקור הנזילה. לאחר שנמצא את מקור נדאג לאיטום מקצועי.

 

הנזילה של השכן יותר מטפטפת

אחת מהסיבות הנפוצות ביותר לסימני רטיבות היא דווקא נזילה אצל השכנים. במקרה כזה, סימני רטיבות יופיעו על תקרות החדרים שלנו, כאשר מקור הנזילה הוא מלמעלה. תחילה יהיה ניתן לראות כתם רטוב בתקרה, לאחר מככן יופיעו סימני עובש וטחב. לעיתים לא נדע שמדובר בנזילה אצל השנים, כי השכנים בכלל לא יהיו מודיעים לבעיה. חשוב מאוד ליצור קשר עם השנים ולבצע איתור נזילות יחד איתם. כך תוכלו למצוא את מקור הבעיה ולמנוע נזק חמור יותר, גם לתשתיות וגם לבנה. בחרו במאתר נזילות עדי שיוכל לחוות את דעתו על ליקוים בצורה הנדסית וגם במקרה והנושא יעזור בעתיד למישור משפטי.

 

בעיות ניקוז

סימני רטיבות יכולים להופיע גם בשל בעיות ניקוז. מי גשם יכולים לחדור למרפסת ובמקרה שמערכת הניקוז אינה תקינה דבר זה עלול להוביל לרטיבות. בעיות ניקוז בדרך כלל נובעות מסתימה בצינורות הביוב או במערכת מי הדלוחים במבנה.  בעיות הרטיבות בעיקר יכולה להיווצר במידה ומערכת הניקוז שלהם נכשלה.

 

לסיכום

בעיות רטיבות יכולות לנבוע מכמה סיבות. הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות, היא לאבחן את הבעיה בזמן, לאתר את הדליפה וכך לפנות לגורם מקצועי. רטיבות יכול להיות נושא מאוד לא נעים ויכול לגרום לנזק כבד במידה ולא מטפלים בבעיה בזמן.

 

תיקון תקלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *