מצעים העשויים מכותנה מצרית, משי ועוד, נחשבים כולם למצעים איכותיים ויוקרתיים, אך אופן הכיבוס שלהם הוא לאו דווקא זהה. כדי שלא נגרום נזק למצעים וכדי שלא נצטרך למהר להחליף אותם, חשוב לנו לדעת לכבס אותם בדרך המתאימה ביותר לסוג הבד.

 

דברים שצריך לעשות לפני הכביסה ומה לא לעשות

ללא קשר לסוג הבד, מומלץ לעקוב אחר הוראות היצרן כדי שנדע לטפל בהם נכון. כמו כן, לפני הכנסת המצעים למכונת הכביסה, יש לבדוק אם מופיעים עליהם כתמים קטנים ולהסיר אותם באמצעות תרסיס להסרת כתמים. דבר שלא צריך לעשות הוא לכבס את המצעים ביחד עם בגדים אחרים ולהעמיס על המכונה.

 

מצעים מכותנה מצרית

מצעים למיטה, העשויים מ-100% כותנה מצרית צריכים כיבוס בטמפרטורה של 30 מעלות בערך ובמהירות נמוכה. חומר הניקוי שיש להוסיף למכונה, צריך להיות עדין וללא אקונומיקה, כך שיתאים לא רק למצעים לבנים, אלא גם למצעים מעוצבים כמו אלה המופיעים למשל, באתר בדארט.

 

שלב הייבוש

אם מייבשים את המצעים במייבש, אז יש לכוון לחום נמוך כדי למנוע מהם להתכווץ. בנוסף, מאחר ודפי מייבש יכולים להזיק לסיבי הבד, כדאי להשתמש לחלופין בכדורי צמר.

 

מצעים ממשי

לא כל מצעי המשי ניתנים לכיבוס במכונת הכביסה, לכן יש לבדוק את התווית המצורפת. במידה ואפשר לכבס, אז יש לבחור במחזור הסחיטה הקצר ביותר ובכביסה עדינה ולכוון את המכונה לטמפרטורה נמוכה, בהתאם לכתוב בתווית. כמו כן, יש להשתמש בחומר ניקוי עדין. לאחר הוצאת המצעים, מומלץ לספוג עודף לחות בעזרת מגבת.

 

שלב הייבוש

כדי לייבש אותם באופן שלא יפגע בבד, יש לייבש אך ורק על מתקן כביסה בתוך הבית וגם לא במייבש.

 

מצעים מפשתן

יש לכבס מצעים מפשתן גם כן בטמפרטורה נמוכה ובמחזור כביסה עדין וצריך להשתמש בחומר ניקוי נוזלי בלבד. יתר על כן, אין להשתמש במרכך וגם לא באקונומיקה.

 

שלב הייבוש

הייבוש המומלץ למצעים מפשתן הוא על מתקן כביסה כדי לתת לבד לנשום, אך אם בכל זאת אנחנו רוצים להשתמש במייבש כדי לחסוך זמן או בגלל סיבה אחרת, אז יש לכוון לייבוש במצב קריר.

 

מצעים מסאטן

בדומה לכל סוגי המצעים שתוארו לעיל, כביסת מצעים מסאטן צריכה להיות מכוונת גם כן למחזור עדין ולטמפרטורה נמוכה וכן, חומר הניקוי צריך להיות עדין. מעבר לחומר הניקוי העדין, אין צורך להוסיף מרכך כביסה או כל חומר ניקוי אחר.

 

שלב הייבוש

בדומה למצעים העשויים ממשי, אין לשים מצעים מסאטן במייבש, אלא לתלות על מתקן כביסה.

 

לסיכום

מצעים יוקרתיים זקוקים לכיבוס באופן שיתאים לסוג הבד. כפי שניתן לראות, הם לרוב צריכים ניקוי בכביסה עדינה, בטמפרטורה נמוכה ושימוש בחומר ניקוי עדין. אם נקפיד על כך, אז אין סיבה שייגרם נזק למצעים.

מיטת יוקרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *