כיום, ניתן להתרשם מדלתות פנים גם באתרים השונים, הקיימים באינטרנט. באתרים אלו, קיים מידע מקיף על מידות הדלת, החומרים ממנה היא עשויה, אופן הפתיחה שלה, הצבעים בהם היא מגיעה וכן המחיר. לאחר הסקר אינטרנטי, חשוב לרכוש את הדלתות מחברה אמינה, ובעלת ניסיון בתחום דלתות הפנים, הנותנת גם אחריות עליהן.

 

סוגי פתיחה של דלתות פנים

לדלתות פנים יש מספר סוגים של פתיחה, הניתנים להתאמה לסגנון העיצוב הכולל של הבית:

  • דלתות אקורדיון – דלתות אלו הן דלתות הזזה, ויש להן בדרך כלל, יותר מכנף אחת. כאשר פותחים את הדלת, הכנפיים מסתדרות אחת על השנייה בתוך תא צדדי, וכסוגרים את הדלת, הן נשלפות מהתא הצדדי וזזות בעדינות עד לסגירה מלאה. בנוסף, קיימת גם אפשרות של נעילת הדלתות.
  • דלתות נפח – אלו הדלתות הרגילות הנמצאות ברוב הבתים, ונפתחות החוצה או פנימה, דרך ציר. במקרה של בחירה בדלת נפח, חשוב להיות מדויקים מאוד בבחירת הצורה שלה, הגדלים של הידיות, והמשקוף.
  • דלתות הזזה –נפתחות ונסגרות על ידי הזזה ימינה או שמאלה. דלת זו אינה זקוקה לנפח, ובאופן זה היא חוסכת במקום בבית, ומביאה איתה עיצוב חדשני. חשוב לשים לב, שיש אפשרות של חפירת מסילות ברצפת הבית, ובנוסף לא ניתן להשתמש בה עבור ממ"ד.

 

התאמת עיצוב דלתות הפנים לבית כולו

בהתאמת דלתות פנים לבית, חשוב לשים לב למספר נושאים:

  • התאמה לעיצוב החדר כולו – כדאי ליצור התאמה, בין הדלת לעיצוב החדר. לדוגמה: בחדר קטן צריך משקוף עדין, וידית המותאמת לגודל החדר, ולעומת זאת בחדר גדול, ניתן להרכיב דלת בעלת נוכחות רבה יותר.
  • צבעים – חשוב להתבונן על עיצוב הבית כולו, כאשר בוחרים את צבע דלתות הפנים, כיוון שדלתות אלו לא מתייחסות רק לחדר הספציפי בו הן קיימות, אלא נפתחות גם לעיצוב הבית כולו. במידה והקירות של הבית צבועים בגוון מסוים, כדאי שהדלתות יהיו באותו גוון, או בגוון המשתלב בהן.
  • צורת הדלת – קיימים סגנונות שונים ועיצובים רבים של דלתות פנים, אולם מה שחשוב בתחום זה, הוא הטעם האישי. לדוגמה, העדפה של דלת מחוספסת או חלקה, עם חלון או בלי, עם דוגמה או גילופים או בלי.

 

עמידות למים

דלת פנים איכותית עמידה למים, היא דלת העשויה מחומר פולימרי, בתוספת של חומרים שונים, שיש להם עמידות למים, השומרים עליה בפני קילוף והתנפחות. חשוב שחומר זה ימצא בחלק התחתון של הדלת, לעמידות בפני מים, וכדאי שגם המשקוף וגם ההלבשה של הדלת יהיו מחומר פולימרי.

 

לסכום

בבואנו לרכוש דלתות פנים באינטרנט חשוב לשים לב להתאמת פתיחת הדלת לחדר אליו היא מיועדת, לדוגמה: דלת אקורדיון, נפח או הזזה. בנוסף, חשוב גם להתאים את עיצוב דלת הפנים לבית כולו, בגודלה, בצבע הדלת ובצורתה.

 

דלת מעוצבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *