כשצופים בסרט, פריצת מנעול מצטיירת כדבר קל ומהיר שאינו מזיק. בסרטים גם נותנים בעיטה לדלת והופ היא נפתחת ונשארת שלמה, אך האם כך הם הדברים גם במציאות? המאמר יפרט כיצד פורצים מנעול ומשאירים את דלת הבית שלמה.

 

האם פריצת מנעולים היא חוקית?

פריצת מנעולים חוקית רק לבעלי המנעולים. אם תחליטו לפרוץ מנעול למישהו אחר זה נחשב לעבירה על החוק. רק מנעולן פורץ רשאי לפרוץ מנעולים על פי החוק ומחזיק בתעודת יושר ואישור ממשטרת ישראל. כך שאם אתם מנסים לפרוץ מנעול כדאי שיהיה שלכם בלבד. עבור מישהו אחר יש להזמין מנעולן פורץ מקצועי בין אם זהו מנעולן באר שבע או מנעולן של עיר אחרת.

 

כיצד פורצים מנעול ומשאירים את הדלת שלמה?

על מנת לפרוץ מנעולים יש להשתמש בכלי פריצה שונים בהתאם לסוג המנעול. המנעול אותו ניתן לפרוץ בקלות וללא התעסקות עם יותר מדי מכשירים הוא מנעול עם פינים שיש להפעיל עליהם כוח במידה הנכונה. פורץ מנעולים מקצועי יודע כיצד בנויים הפינים. כדי לדעת לפרוץ מנעול כזה תצטרכו ללמוד את המיקום של הפינים, היכן הם נכנסים והיכן יוצאים ולהפעיל חוש טכני טבעי. כלי הפריצה שיש להשתמש בהם יכולים להיות: מברג, מפתח אלן או אטב משרדי. כאשר לוחצים את המפתח אלן ומפעילים לחץ כשהפין זז, המנעול ייפתח. באותה מידה, מכניסים את האטב המשרדי בלחיצה הצידה ומרימים את הפין כלפי מעלה וכך הדלת נפתחת בקלות וללא נזק.

 

פריצת מנעול בדרגת קושי גבוהה יותר

ככל שלמנעול יותר פינים, כך הפריצה נעשית יותר קשה. כבר במנעול עם שני פינים מתגלה קושי רב בשל הצורך להרים פין אחד ולהחזיקו במקום בזמן שמנסים לאתר את הפין השני כדי ששניהם יהיו באותו הגובה. אם מבינים את הטכניקה הבסיסית ומתאמנים הרבה ניתן לפרוץ גם מנעול עם 5 פינים ללא צורך בשבירת הדלת, אך זו מלאכה קשה הדורשת מקצועיות וסבלנות. אפשר לקחת קורס מנעולנים או לקרוא ספר בנושא ולהשקיע בסט כלי פריצה אם רוצים להתמחות בכך. ההמלצה היא להזמין מנעולן פורץ מקצועי שיפתח תוך דקה את הדלת מבלי לשבור אותה ויחסוך לכם הוצאות מיותרות וזמן.

 

נכנסים מהחלון

אם בכל זאת החלטת לפרוץ את הדלת הימנע מלבעוט בה בעיקר כשהשעה מאוחרת בשל הרעש. רק בסרטים בועטים בדלת והיא נפתחת בקלות ללא נזק. במציאות הדלת תישבר ולכן עדיף לחפש חלון שהשארתם פתוח ויש אליו גישה ולהיכנס משם. אפשר לנסות להוריד את החלון מהציר או לשבור את המנעול שלו, אך בחרו חלון שאין לו סורגים כיוון שאז תזדקקו למסור וזה כבר פחות פרקטי. לסיכום, לא מומלץ לפרוץ לבד. השאירו את הפריצה למומחים והזמינו פורץ מנעולן מקצועי שיעשה זאת מהר ובצורה חלקה.

דלת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *