הצינור התפוצץ ? יש נזילה חמורה מהתקרה ?  ועכשיו אתם לא יודעים איך לייבש את רצפת הבית ? הכנו לכם מדריך קצר ויעיל ביותר, שיעזור לכם להבין איך לייבש את רצפת הבית בקלות מהירות והכי חשוב בדרך שעובדת באמת.

ייבוש רצפות – איך עושים זאת צעד אחרי צעד

שלב ראשון :

ראשית לפני שאנו מתחילים בייבוש הרצפה, אנו צריכים לוודא שאין המשכיות לנזילה, כלומר ברגע שהחלה הדליפה יש לסגור את ברז המים הראשי, או לחילופין באם קיימת דליפה מהגג, בין אם אתם דיירים בקומה האחרונה ובעלי הגג, ובין אם מדובר בקומה שמעלכם ומשם קיימת דליפה.

שלב שני :

לאחר סגירת המים, יש לפנות כל דבר שעלול להיפגע מהדליפה, אם זה רהיטים שעומדים במקום ועלולים לספוג מים, בין אם מדובר בנקודות חשמל חשופות שלא יבואו במגע עם המים.

שלב שלישי :

מתחילים בייבוש, בשלב הראשון נסו לפנות כמה שיותר מים בכל אמצעי שקיים, בין אם מדובר באמצעות סחבות, שואב מים מיוחד המיועד לשאיבת כמויות גדולות של מים.

שלב רביעי :

ביצוע ייבוש תת רצפתי, רבים נוטים לחשוב שהמים שמחלחלים לתוך הרצפה יתייבשו באופן עצמאי ללא התערבות.

אך עצם זה שהמים נמצאים מתחת לרצפות הם יוצרים נזק רב, החל מכך שהם מחלחלים לתוך שלד המבנה ועלולים לפגוע בהרכב הכימי שלו ולפגום אותו.

בנוסף מים כלואים עלולים לגרום להתפתחות של פטרייה ושל עובש, שאלו יכולים לגרום גם לנזקים בריאותיים, ויחד עם זאת נזקי אסתטיקה של רצפות שעלולות ליפול, בגלל שהחול המצוי מתחת לרצפת השטח שבו קרתה הנזילה השתנה בעקבות זרימת מים רבים.

ריצפת שיש

נראה לכם קצת מסובך ?  אולי כדאי להזמין בעל מקצוע

היום, קיימות לא מעט חברות שעוסקות בייבוש תת רצפתי, כל אותן חברות מציעות מספר שיטות לבצע זאת, אך השיטה המומלצת ביותר היא באמצעות מכשור מתאים.

אם בעבר ייבוש רצפות הייה מצריך פירוק של המרצפות, הוצאת החול הרטוב, הכנסת חול חדש ויבש ולאחר מכן הדבקת רצפות, היום המצב שונה, היום באמצעות מכשור מתקדם אפשר לבצע ייבוש מתחת לרצפות בקלות.

אבל עוד לפני שאתם מבצעים ייבוש תת רצפתי, יש לזמן אינסטלטור שיבדוק ויאתר את מקור הנזילה, יבצע בדיקה על כל הצנרת ויוודא כי לא קיימים מוקדים נוספים שעלולים להתפתח לנזילה.

באם מדובר בנזילה המגיעה מהגג, יש להזמין איש איטום מקצועי שיבדוק את מקור הנזילה, ויעבוד במקביל עם אינסטלטור ויחד עם זאת יבצע אטימה מלאה של כל האזור וימנע חדירת מים נוספת.

בנזילה מהגג ברוב המקרים תוכלו לטפל בבעיה באופן עצמאי, הסיבה העיקרית לכך שחודרים מים, היא כי המים עומדים ונוצרת שלולית שממנה מחלחלים המים, השלולית נוצרת בגלל שהמרזב ממנו צריכים לרדת המים סתום. כל שעליכם לעשות הוא לשחרר את המרזב ואז המים יזרמו החוצה בקלות ולא יחדרו למבנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *