מיטה לכלב היא פריט שכל בעלי הכלבים צריכים להחזיק. שינה עם הכלב במיטה שלכם היא תהליך אשר עשוי להיות בעל השפעות מבלבלות לכלב בנוגע למערכת היחסים שלו עם בעליו. שינה על הרצפה לעומת זאת, עשויה לגרום להתקררות של הכלב, ואינה נוחה כלל. במאמר זה, נפרט על הצעדים שיש לבצע כאשר בונים מיטה לכלב, שלב אחר שלב, כך שכל אחד יוכל לעשות זאת בעצמו.

 

חישוב המרחב הפנוי וסרטוט

קודם כל, נסו להגדיר את המרחב הפנוי שיש בביתכם בשביל המיטה, ומדדו אותו. לאחר מכן, תוך התחשבות בגודלו של הכלב, תוכלו להתחיל בתכנון המיטה. שימו לב, המיטה לא צריכה להיות ארוכה יותר מכלבכם, ורוב הכלבים יוכלו להסתפק אפילו באורך קטן יותר בגלל שהם ישנים מקופלים. לאחר שהגדרתם את גודל המיטה הרצוי והאפשרי, תתחילו במלאכת הסרטוט. כדאי שהמיטה תהיה מעט מוגבהת מהרצפה. ההגבהה תאפשר לכם לנקות את המרחב בקלות רבה יותר, ותשמור על חום המיטה בצורה טובה בהרבה. סרטטו את המיטה, תוך ציון גודלם של הקרשים ואורכם המדויק, כך שתוכלו להגיע עם מפרט מלא לנגר שיכין לכם את הקרשים באורך הנכון, או לרכוש קרשים בגודל מלא ולחתוך אותם בעצמכם.

 

רכישת חומרי הגלם והריפוד

חומרי הגלם למיטת הכלב חייבים להיות איכותיים. לפני שהכלב יישכב מרוצה במיטה שלו, אחרי ארוחה טובה של מזון לכלבים אנימל-שופ שקניתם לו, הוא ינסה לבדוק את הרהיט החדש מכל כיוון אפשרי. רוב הכלבים ינסו לנעוץ שיניים במיטה החדשה, לגרור את הריפוד, ואפילו לפגוע בקרשים עצמם. לכן, חשוב מאוד שחומרי הגלם שתרכשו יהיה איכותיים, ובעיקר קשיחים. אל תתפתו לרכוש ריפוד עדין ומעודן, מאחר וסביר שלאחר ימים ספורים הוא פשוט יתפזר לכם בכל הבית. נוסף על הקרשים עצמם, עליכם לרכוש חתיכת דיקט שתהיה הבסיס לריפוד, ברגים, וכמובן את הריפוד עצמו. אין צורך בריפוד רך מדי, אבל עדיין כדאי שהוא יהיה עבה מספיק כדי לספק לכלב מצע נוח שהוא יוכל לחמם עם חום גופו לאורך הלילה.

 

תהליך הבנייה

לפני שתתחילו בתהליך הבנייה, נסו לחשב את הגודל הסופי של המיטה, ואת הגובה שלה. לאחר הוספת הריפוד, המיטה עלולה להיות מעט גבוהה יותר משתכננתם, ולהגיע לגובה שהכלב שלכם עשוי להתקשות להגיע אליו. אם זה המצב, נסרו את רגלי המיטה לפני תהליך הבנייה. התחילו מחיבור הרגליים אל קרשי הבסיס לדיקט. לאחר מכן, חברו את קרשי הבסיס זה אל זה, ובחנו את יציבות הקונסטרוקציה. אם היא מתנדנדת, תוכלו להוסיף בורג נוסף בכל נקודות החיבור, או קרש אלכסוני ומייצב. לאחר מכן, הניחו את הדיקט הייעודי על גבי המיטה, ואת הריפוד שבחרתם. כדאי מאוד לשקול לחבר את הריפוד למיטה באופן ישיר בעזרת דבק, או בעזרת בורג מוכוון היטב.

כלב שוכב במיטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *